Sökning: "redaktionellt arbete"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden redaktionellt arbete.

  1. 1. Ägd – en ideologikritik: Upplevelser av autonomi och styrning på marknaden för svensk lokalpress

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Journalistik

    Författare :Peter Hang; Rut Berling; [2023]
    Nyckelord :autonomi; styrning; allokativ kontroll; operationell kontroll; ideologikritik; centralisering; digitalisering; lokalpress; koncern; ägarkoncentration; managementteori; oligopol; autonomy; media governance; allocative control; operational control; ideology critique; centralization; digitalization; local press; management theory; oligopoly; political economy; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats, med rötterna i traditionen av politisk ekonomi, applicerar ideologikritisk metod för att analysera det upplevda förhållandet mellan lokaltidningar och deras ägare. Fokus ligger på hur ägarna utövar kontroll över tidningarna och hur detta, i motsats till autonomi, upplevs av nyhetschefer på den svenska marknaden för lokalpress. LÄS MER

  2. 2. Att redigera. . . : författaren, redaktören och den kollaborativa redigeringsprocessen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Sara Dahlberg; [2021]
    Nyckelord :författare; redaktör; litteratursociologi; textgenetik; författarmyten; kollaborativt arbete; redaktionellt arbete; Greenberg; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : This paper examines the editorial practices of authors and editors documented by five authors writing “Debutantbloggen” in 2020. It does so with the intention of examining to what extent editing is made visible by said authors and to what extent this editorial labour can be said to be collaborative. LÄS MER

  3. 3. En granskning av content marketing : En kvalitativ studie om innehållsbaserad marknadsföring med en rekommendation för tillämpning

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Elisabeth Ingvar; [2016]
    Nyckelord :Marketing strategy; editorial business; effect measurement; content marketing; publicistisk verksamhet; marknadsföring; redaktionellt arbete; effektmätning; marknadsstrategi; content marketing; innehållsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Människor är trötta på reklam och företagen har börjat förstå att deras kommunikation till kunderna behöver förbättras. Content marketing, även kallat innehållsmarknadsföring har kommit att bli en populär metod, dock med en svag definition i grunden som bäddar för olika åsikter för vad content marketing innebär. LÄS MER

  4. 4. Kundlojalitet i tidskriftsbranschen : En studie på Egmont Publishing

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amanda Lindkvist; Caroline Runsten; [2016]
    Nyckelord :Tidskrifter; Digitalisering; Kundlojalitet; Kundtillfredsställelse; Tillit; Engagemang; Tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : Internet och digital teknologi har resulterat i utmaningar för tryckt media som karaktäriseras av en konkurrens som explosionsartat ökat på grund av enklare och snabbare sätt att producera och distribuera material. Tidskriftsbranschen har varit relativt passiv när det kommer till att anpassa sig till digital teknologi till skillnad från nyhetsbranschen, dock beskrivs de stå inför en digital vändpunkt, som innebär att deras digitala läsekrets börjar överskrida deras tryckta. LÄS MER

  5. 5. Sociala medier : Ovärderlig resurs eller förlorade kunder?

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Maria Leskinen; Jennie Andreasen; [2015]
    Nyckelord :Marketing; social media; word-of-mouth; customer relationship management; customer loyalty; Marknadsföring; sociala medier; mun-till-mun; relationsmarknadsföring; kundlojalitet;

    Sammanfattning : Sociala medier har på sistone vuxit till att bli ett mycket populärt verktyg för att kommunicera med folk världen över. Användandet av sociala nätverk har ökat explosionsartat de senaste åren och företag har insett att detta bjuder på en fantastisk möjlighet till att nå ut till kunder runt hela jorden, via ett nästintill gratis forum. LÄS MER