Sökning: "vad är sponsring"
Visar resultat 1 - 5 av 62 uppsatser innehållade orden vad är sponsring.
1. David mot Goliat : En kvalitativ studie om sponsring av låg och hög mediebevakad elitidrott för SMEs
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Bakgrund: Sponsring är en väsentlig del för företag och ett sätt för dem att nå ut till sina konsumenter genom varumärkesexponering. Genom idrottssponsring har företag därmed möjligheten att bemöta en större publik under en längre period. LÄS MER
2. Idrottssponsringens komplexitet : En studie om företags mål och föreningars attraktionskraft
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Idrottssponsring ses idag som ett legitimt marknadsföringsverktyg, och är någonting som företag spenderar allt mer pengar på. För idrottsföreningar är sponsorintäkter en viktig del i att bedriva sin verksamhet. LÄS MER
3. Tillsammans för fler i rörelse : Hur projektet TFFIR påverkat folkhälsan under pandemiåret 2021
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)Sammanfattning : Författare: Celsing, Tom & Ekström, ZackariasHandledare: Backman, JyriNyckelord: Tillsammans för fler i rörelse, Svenska Spel, sponsorskap, folkhälsaSyfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka hur framgångsrikt projektet “Tillsammans förfler i rörelse” varit under pandemiåret 2021 för de Specialidrottsförbund anslutna tillprojektet. Metod: Vi har i uppsatsen utgått från en kvalitativ analysmetod där den empiriskainsamlingen är gjord utifrån en dokumentanalys samt en enkät som besvarats av 44 SFanslutna till projektet “Tillsammans för fler i rörelse”. LÄS MER
4. Sponsring inom lokalfotbollen i Göteborg : Värdesamskapande och etiska hänsynstagande
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie undersöker och analyserar sponsringssamarbeten på lokal nivå med avgränsning mot lokala fotbollsföreningar i Göteborg. Avgränsning beror till stor del på den ökade populariteten bland sponsorer att engagera sig i lokala fotbollsföreningar. LÄS MER
5. Matchen utanför planen - En rättsvetenskaplig uppsats om skattemässiga avdrag för idrottssponsring och könsneutraliteten i regleringen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate the tax regulation regarding expenses for sponsorship addressed to the sports sector. Sponsorship is deductible as an expense to acquire and maintain income. This thesis uses three fictional situations to illustrate three different situations where sponsoring is at hand. LÄS MER