Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Varumärkets effekter på säsongsbaserade företag : En fallstudie på Glassmagasinet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Simon Goréus; Sara Heibö Sundstedt; [2019]
    Nyckelord :Brand equity; brand awareness; brands; barriers; seasonal companies; Barriärer; säsongsbaserade företag; varumärken; varumärkets effekter; marknadsmix; varumärkespyramid; strategisk varumärkesplattform;

    Sammanfattning : In today's competitive markets, a company’s competitive tools have gained greater importance. A company's brand has moved from being part of the company's marketing strategy, to a competitive tool that can be used to create and pass existing barriers. LÄS MER

  2. 2. Varumärken : Ur barns perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Hanna Svedulf; Kristin Martinsson; [2012]
    Nyckelord :barn; konsumtion; bildanalys; children; brands; brand equity; consumption; children’s brand pyramid; visual literacy; peer pressure; imagery analysis; varumärke; varumärkesvärde; klädmärke; barns varumärkespyramid; grupptryck;

    Sammanfattning : Dagens teknologiska utveckling har bidragit till vårt mediaintensiva samhälle som iallt större utsträckning har övergått till ett konsumtionssamhälle. Trots Sverigesrestriktioner gällande marknadsföring riktat till barn, står barn för stora delar avlandets konsumtion, vilket inte minst förstärkts genom internets utveckling. LÄS MER