Sökning: "vem skapar"

Visar resultat 1 - 5 av 365 uppsatser innehållade orden vem skapar.

  1. 1. Skulle vi kunna höja temperaturen? : Operation- och anestesisjuksköterskors erfarenheter av samarbetet att förebygga perioperativ hypotermi - en intervjustudie

    Master-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Ronja Haapala; Jessica Hirvonen; [2024]
    Nyckelord :perioperativ omvårdnad; perioperativ sjuksköterska; hypotermi; samarbete;

    Sammanfattning : Introduktion: Hypotermi skapar ett lidande för patienter och är en vanlig biverkan av operationer. Det är av yttersta vikt att samarbetet mellan operation- och anestesisjuksköterskan fungerar bra, för att förebygga hypotermi och stärka patientsäkerheten. LÄS MER

  2. 2. Vem mer är konsulten än bara expert? : Identitetskonstruktioner i konsulters berättelser om erfarenhetsutbyte inom den triangulära anställningsrelationen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologi

    Författare :Alexander Lindholm; [2024]
    Nyckelord :konsulter; narrativ teori; tematisk narrativ analys; erfarenhetsutbyte; identitet;

    Sammanfattning : Det konstant växande behovet av konsulttjänster kräver samtidigt en bättre förståelse för det som konstituerar kund- och konsultrelationen. Denna studie syftar således till att undersöka konsulters identitetskonstruktioner genom att studera deras berättelser om erfarenhetsutbyte. LÄS MER

  3. 3. Förändrad chefsstruktur. En fallstudie om Sjukhusets organisationsförändring

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Trysberg; Ebba Kånge; [2023-07-04]
    Nyckelord :Organisationsförändring; chefsstruktur; delat ledarskap;

    Sammanfattning : Organisationsförändringar har visat sig vara viktigt att genomföra för att företag ska överleva och vara konkurrenskraftiga. Alla förändringar som genomförs görs i förhoppningen att organisationens processer ska bli ännu bättre och ännu mer effektiva än de var tidigare, men alla organisationsförändringar lyckas inte alla gånger. LÄS MER

  4. 4. Vem bryr sig om elbolagens varumärken? En kvalitativ fallstudie om Öresundskrafts varumärkeskommunikation under en energikris

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ebba Svensson; Amanda Sjövall; [2023]
    Nyckelord :Varumärkeskommunikation; varumärkeskapital; varumärkeslojalitet; energimarknaden; energikris; strategisk kommunikation; varumärkesassociationer; informationsflöde; Social Sciences;

    Sammanfattning : Energikrisen har skapat osäkerhet för både energibolag och konsumenter. Kundnöjdhet och varumärkeslojalitet är avgörande för företags framgång. LÄS MER

  5. 5. "Vem ska ansvara för det här?" - En internkomparativ uppsats om värdekedjor i EU-rätten

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Annie Gunnarsson; [2023]
    Nyckelord :förmögenhetsrätt; EU-rätt; komparativ rätt; värdekedja; hållbarhet; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Inom ekonomin har begreppet värdekedja funnits sedan 1985 då det myntades av Michael E. Porter, professor vid Harvard Business School. LÄS MER