Sökning: "webbutiker"

Visar resultat 11 - 15 av 42 uppsatser innehållade ordet webbutiker.

  1. 11. Effektiv webbdesign i e-handeln : Design som ökar slutförandet av köp i webbutiker

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Nicklas Bodell; [2020]
    Nyckelord :Web design; e-commerce; SCA; shopping cart abandonment; design; online shopping; Webbdesign; design; e-handel; slutförande av köp; övergivna varukorgar; köpvilja; webbutik;

    Sammanfattning : Samhället blir allt mer digitaliserat för var dag som går och med denna utveckling har e-handeln under de senaste decennierna kontinuerligt vuxit sig större.   I den växande e-handeln existerar det dock ett problem som leder till stora monetära förluster för aktörer i detaljhandeln. LÄS MER

  2. 12. Den kvinnliga konsumentens upplevelse av förtroendeprocessen på ett modeinriktat e-handelsföretags webbutik

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Lovisa Berlind; Isabelle Holm; [2020]
    Nyckelord :förtroende; förtroendeprocessen; kvinnliga konsumenten; kognitivt förtroende; e-handel; webbutik.; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Retailbranschen har under de senaste åren genomgått en radikal förändring där allt större fokus har flyttats mot e-handeln. E-handelskonsumenter upplever ofta en osäkerhet och en känsla av risktagande på grund av orealistisk produktexponering, inkorrekt produktinformation, osäkerhet kring betalning, datainsamling samt produkternas kvalitet och material. LÄS MER

  3. 13. Samsung Pay : Mobila betalningshjälpmedels påverkan på webbutvecklare och företag

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Malin Fonad; [2018]
    Nyckelord :Samsung Pay; betalningshjälpmedel; applikationer ”appar” ; betalkort; Swish; fingeravtryck; Mobilt BankID;

    Sammanfattning : Hur påverkar mobila betalningshjälpmedel webbutvecklares arbete? Detta har besvarats i denna uppsats med utgångspunkt från den nylanserade tjänsten Samsung Pay. Syftet med studien är att skapa en förståelse för de villkor som de olika digitala betalningsalternativen har, samt kartlägga hur det ständigt föränderliga landskapet för digitala betalningsalternativ påverkar webbutvecklare och företag med fokus på webblösningar, bland annat genom att granska vilka kostnader som uppkommer, samt vilka det egentligen är som står för dem. LÄS MER

  4. 14. Livsmedelshandel i webbutiker : En tillgänglighetsundersökning med WCAG 2.0

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Lucas Ahlgren; Angie Melissa Marin Puentes; [2018]
    Nyckelord :webben; tillgänglighet; e-handel; livsmedel; webbstandarder; WCAG 2.0; utvärderingsverktyg;

    Sammanfattning : Undersökningen ämnar utreda och utvärdera hur tillgängligheten är i svenska webbutiker för livsmedel. Detta med syftet att upplysa livsmedelsbranschen kring om hur tillgänglighet prioriteras idag, för att på så sätt bidra till att diskussionen kring ämnet blir mer aktiv. LÄS MER

  5. 15. Den manliga blickens primat : En semiotisk bildanalys av genusrepresentationer i webbutiker

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Lindskog Emma; [2017]
    Nyckelord :Gender; masculinity; femininity; voyeurism; body language; gaze; semiotics; web catalogues; underwear; advertising.;

    Sammanfattning : The advertising picture is today a complex and debated subject. Its constitution is a result of the norms of society, at the same time as it is a co-creater of them. The power and influence of the advertising picture in the creation of societal values, has for a long time been acknowledged among the feminist acadamia. LÄS MER