Sökning: "workplace based learning"

Visar resultat 11 - 15 av 172 uppsatser innehållade orden workplace based learning.

  1. 11. ”Man får bara brösta det” : En studie i yrkeselevers motivation till svenskämnet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Jesper Andersson; [2023]
    Nyckelord :Grit; mixed-method; motivation; Self Determination Theory; the Swedish subject; vocational program; Grit; mixed-method; motivation; Self Determination Theory; svenskämnet; yrkesprogram;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att synliggöra och skapa en större förståelse för de faktorer som kan påverka yrkeselevers måluppfyllelse och slutförande av sin utbildning i gymnasieskolan. Studien har fokuserat på att undersöka vad yrkeselever anser om svenskämnets innehåll och dess relation till deras programinriktning och framtid. LÄS MER

  2. 12. Avslöja onboarding: Utforska privatanställda tjänstemäns resa in i nya roller

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Andréa Barbic; Jesper Brommesson; Lisa Johansson; [2023]
    Nyckelord :Onboarding; Onboarding-process; Nyanställda; Stress; Mentor; Feedback; Struktur;

    Sammanfattning : Title: Unravelling Onboarding: Exploring the Journey of Privately White-Collar Workers’ into New Roles Purpose: The purpose of this study is to map white-collar workers’ experiences of an onboarding process. Method: The study has its starting point in the theoretical literature, which means that the study has a deductive approach. LÄS MER

  3. 13. Biomedicinska analytikers reflektioner under verksamhetsförlagd utbildning : En kvalitativ analys av studenters reflektionsloggböcker

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Amrah Heikkinen; [2023]
    Nyckelord :Biomedical laboratory science profession; internship; reflection; quality assurance; reasonableness assessment; interaction; professionalization and laboratory methodology science; Biomedicinsk analytiker; verksamhetsförlagd utbildning; reflektion; kvalitetssäkring; rimlighetsbedömning; interaktion; professionalisering; laboratoriemetodik.  ;

    Sammanfattning : Reflektion eftersträvas ofta i högre utbildning. Forskning och beprövad erfarenhet visar att aktiviteten ska ha avgörande betydelse för studenters djuplärande. Reflektion har även visat sig ha en central betydelse för studenters professionella lärande. Denna studie fokuserar på reflektion hos blivande biomedicinska analytiker (BMA). LÄS MER

  4. 14. Medarbetarsamtalet som verktyg för ledarskap och organisatoriskt lärande

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Daniella Niemi Zegers; Malin Larsdotter; [2023]
    Nyckelord :Leadership; Performance review; Organizational learning; Manager; Operational manager; Ledarskap; Medarbetarsamtal; Organisatoriskt lärande; Chef; Operativ chef;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att närmare undersöka det ledarskap som synliggörs under ett medarbetarsamtal, med utgångspunkt i intervjuer med chefer. Ett delsyfte är också att belysa medarbetarsamtalets funktion i processer av organisatoriskt lärande på arbetsplatsen. LÄS MER

  5. 15. Det andra rummet : Studenters syn på den fysiska boken i det akademiska biblioteksrummet

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Martine Castoriano; [2023]
    Nyckelord :Library; Information; Physical books; Printed books; Research library; Academic library; Students and printed books; Serendipity; KASAM; Well-being; Informal learning; The library as a workplace; Browsing books; Book shelves; Exhibitions in the academic library room; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : The aim of the thesis is to explore the relevance and the values related to physical books for students in the library room. The thesis addresses questions of how students use the physical books in the library room and if the physical books are perceived by the students as a source of formal and informal learning and serendipity. LÄS MER