Sökning: "zlatan"

Visar resultat 21 - 25 av 75 uppsatser innehållade ordet zlatan.

  1. 21. "Zlatan tränar ju fortfarande frisparkar" : En kvalitativ studie om kompetensutvecklingens roll inom detaljhandeln

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Rebecca Gustavsson; Julia von Wendel; Jessica Widén; [2018]
    Nyckelord :Capacity building; Motivation; Loyalty; Company culture and Internal marketing.; Kompetensutveckling; Motivation; Lojalitet; Företagskultur och Intern marknadsföring.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka kompetensutvecklingens roll inom dagligvaruhandeln och möbelbranschen samt hur den påverkar de anställdas motivation och deras lojalitet till företaget.  Forskningsfrågor:  Hur använder ledningen inom dagligvaruhandeln och möbelbranschen kompetensutveckling för att motivera sina anställda? Hur påverkar kompetensutveckling serviceanställdas lojalitet till företaget inom dagligvaruhandeln och möbelbranschen?  Finns det några särskiljande karaktärsdrag för kompetensutveckling inom dagligvaruhandeln respektive möbelbranschen? Metod: Studiens empiriska data utgår från tio stycken intervjuer med anställda i olika positioner inom dagligvaruhandeln och möbelbranschen samt experter inom kompetensutveckling. LÄS MER

  2. 22. “Ibrahimović vs Svensson” : En komparativ diskursanalys av de svenska rikstidningarnas framställning av svenska fotbollsspelare med utländska respektive inhemska namn

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Lo Hägerfelth; [2018]
    Nyckelord :Journalism; media; sports; football; soccer; Sweden; racism; hegemony; national identity; framing; Journalistik; media; sport; idrott; fotboll; Sverige; rasism; hegemoni; nationell identitet; gestaltningsteori;

    Sammanfattning : In January 2018 the france tv-channel Canal Plus broadcasted a documentary where the swedish football player Zlatan Ibrahimović contributed in an interview, claiming that there is "under-cover"-racism in the swedish sports media. My purpose with this studie was to examine if that's true, if swedish media treat swedish football players with foreign names different then swedish football players with swedish names. LÄS MER

  3. 23. Det nya reklamlandskapet. En kvalitativ studie om influencer marketing på Instagram

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Amanda Swenzén; Linnea God; [2018]
    Nyckelord :influencer marketing social media Instagram influencers;

    Sammanfattning : I takt med att Sverige har blivit digitaliserat spenderar befolkningen mer tid på sociala medier. Företag väljer därför idag att allt mer marknadsföra sig på sociala medier istället för via traditionella medier. LÄS MER

  4. 24. Borde Zlatan ryta till? : En experimentell kvantitativ studie om marknadsaktiviteters påverkan på en Celebrity Endorsers uppfattade varumärkespersonlighet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Benjamin Kype; Leo Genberg; [2018]
    Nyckelord :Celebrity Endorsement; Marketing Activity; Meaning of Transfer; Brand Theory; Brand Personality and Brand Image.;

    Sammanfattning : Problem Formulation: Is the consumers perceived brand personality of a celebrity endorser affected by a marketing activity and its transferred personality? Purpose: The purpose of this study is to explain the correlation and relation between the perceived brand personality of a celebrity endorser and a marketing activity he or she partakes in. Theoretical Framework: The frame of reference consists of existing theories regarding brand personality, celebrity endorsement, the Meaning of Transfer Model and Marketing Activities. LÄS MER

  5. 25. Celebrity brand endorsing

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Bildproduktion

    Författare :Kristoffer Johansson; [2018]
    Nyckelord :Reklam; reklamfilm; marknadsföring; kändisar; endorserer;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att undersöka hur svenska reklamproducenter ser på användandet av kändisar i reklam, så kallad celebrity brand endorsing. Att använda kändisar i reklamkampanjer är en vanlig marknadsföringsstrategi i både Sverige och utomlands, och en inledande fundering i studien är huruvida detta bottnar i en övertygelse hos reklamproducenterna om att kändisar "lönar sig". LÄS MER