Sökning: "ACC"

Visar resultat 6 - 10 av 96 uppsatser innehållade ordet ACC.

  1. 6. Förskolepersonals perspektiv på användandet av TAKK i den svenska förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Linnéa Hedblom; Junia Ohde; [2023]
    Nyckelord :ACC; preschool; communication; inclusion; dual-coding.; TAKK; förskola; kommunikation; inkludering; dual-coding.;

    Sammanfattning : Tecken som kommunikationsmedel i förskolan möjliggör inkludering av barn som av olika anledningar saknar eller har begränsad tillgång till verbal kommunikation. Tecken underlättar även och är ett stöd för barngruppen som helhet, även de barn som kan kommunicera verbalt. LÄS MER

  2. 7. Förskollärares tankar om AKK : En intervjustudie om alternativ och kompletterande kommunikation

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Hajir Alduhan; [2023]
    Nyckelord :ACC; Communication; Inclusive classrom; Participation; Preschool; Preschool Teacher; AKK; Delaktighet; Förskola; Förskollärare; Inkludering; Kommunikation;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att skapa större förståelse för hur AKK bidrar till inkludering och delaktighet i förskolan samt om det förekommer hinder i användningen av AKK. Studien utgick från en kvalitativ ansats där verksamma förskollärare intervjuades. LÄS MER

  3. 8. Kommunikation för livslångt lärande : Lärares metoder för undervisningen i kommunikation i grundsärskolans ämnesområden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet

    Författare :Marie-louise Södergren; [2023]
    Nyckelord :Special needs education; communication and intellectual disability; teaching methods; ACC; Grundsärskola; ämnesområden; kommunikation och intellektuell funktionsnedsättning; undervisningsmetod; AKK;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka hur lärare i grundsärskolans ämnesområde kommunikation undervisar och vilka läromedel/modeller lärarna använder. Frågeställningen lyder: - Hur beskriver lärare undervisningen ämnesområdet kommunikation?  - Vilka läromedel/modeller använder lärarna i grundsärskolan för undervisning i ämnesområdet kommunikation?  Studien lutar sig mot det sociokulturella perspektivet (Vygotskiji,1978) där språk, kommunikation och interaktion med andra är grunden för lärande. LÄS MER

  4. 9. Viral Vibes: Mastering Music Marketing on TikTok - A quantitative analysis of consumer journeys from TikTok to music streaming services

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Hannah Höijer; Julia Nordin Kehlmeier; [2023]
    Nyckelord :awareness; consideration; conversion; viral marketing; co-creation; UGC; TikTok; social media; strategic communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : This bachelor’s thesis aimed to investigate what drives the conversion of music from TikTok to streaming services amongst TikTok users. The study is based on marketing funnel models, such as AIDA and the simplified funnel including the three steps: awareness, consideration, and conversion. LÄS MER

  5. 10. The Functional Role of the Prefrontal Cortex in Antisocial Personality Disorder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för biovetenskap

    Författare :Carina Johansson; [2022]
    Nyckelord :antisocial personality disorder; prefrontal cortex; functional magnetic resonance imaging;

    Sammanfattning : Patients with antisocial personality disorder (ASPD) are deceptive, apathetic, and impulsive. Their social behavior is often inappropriate, and they fail to follow social norms, leading to frequent criminal behavior. LÄS MER