Sökning: "Active Perception"

Visar resultat 16 - 20 av 419 uppsatser innehållade orden Active Perception.

  1. 16. Are you fitting in? A study on the effects of fitness influencers on male body image

    Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Marketing and Logistics

    Författare :Anne Heinicke; Zoe Vagic; [2023]
    Nyckelord :body image; fitness influencer; body dissatisfaction; social comparison theory;

    Sammanfattning : Background: The ideals of beauty standards had been under constant change throughout history, and quite often would remain out of reach to the determent of many. The application of an idealized image of oneself remains a powerful tool when it comes to persuasion in social media and marketing. LÄS MER

  2. 17. Straff och/eller behandling : Professionellas upplevelse av Kriminalvårdens och socialtjänstens samverkan kring den nya påföljden ungdomsövervakning

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Mathias Åhm; Andreas Hoberg; [2023]
    Nyckelord :Ungdomsövervakning; elektronisk övervakning; ungdomsbrottslighet; samverkan; Kriminalvården; socialtjänst;

    Sammanfattning : In January 2021, the new law on youth supervision came into force. A law that enables courts to sentence youths between 15–20 years of age to electronic monitoring for violations of the law. The reason for the existence of the new law is to cover the gap between youth care and closed youth care on the punishment scale. LÄS MER

  3. 18. En jämställd bransch? : En kvalitativ studie av fastighetsmäklarföretags jämställdhetsarbete ur medarbetarnas perspektiv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Maja Näsman; Isabella Helisten; [2023]
    Nyckelord :jämställdhet; organisationsstruktur; organisationskultur; fastighetsmäklarföretag.;

    Sammanfattning : Fastighetsmäklarbranschen anses idag vara en av de mest jämställda branscherna. Trots detta finns det fortfarande utmaningar och kulturella normer som gynnar traditionella könsroller. LÄS MER

  4. 19. Feminism till salu! : En kvalitativ multimodal socialsemiotisk analys som undersöker hur femvertising materialiseras i tre svenska reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johanna Sjöholm; Tilda Andersson; [2023]
    Nyckelord :feminism; femvertising; advertising feminism; advertising; feministic communication; communicating feminism; feministic advertising; femwashing; stereotypes; stereotypic advertising; gender roles; gender roles in advertising; feministisk marknadsföring; feministisk marknadskommunikation; femvertising; feministisk reklam; feminism reklam; kvinnlig reklam; kvinnor reklam; kvinnor marknadsföring; stereotyper; stereotypisk reklam; marknadsföring stereotyper; könsroller; könsroller i marknadskommunikation; könsroller i reklam;

    Sammanfattning : Selling Feminism is a qualitative multimodal social-semiotic analysis that examines and maps how social-semiotic resources are used to materialize femvertising in Swedish marketing communication. The study also discusses what the use of the identified resources can say about the Swedish culture's perception of feminism and the meaning of femvertising. LÄS MER

  5. 20. Produktdesign för ett ekologiskt hållbart sportfiske

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Axel Carlsson; [2023]
    Nyckelord :Product design; Fishing; Jig; Bioplastics; DIY; Biodegradable; Fishing lure; Produktdesign; Fiske; Jigg; Bioplast; DIY; Biologiskt nedbrytbar; Fiskedrag;

    Sammanfattning : Fiske förekommer runt om i hela världen, men det utförs av många olika anledningar. Det kan vara ett yrke, en hobby eller ett sätt att få mat på bordet. Men oavsett syftet kan beten gå sönder, fastna eller lossna. I Norden tappar vi uppskattningsvis 28 miljoner beten varje år. LÄS MER