Sökning: "Active Perception"
Visar resultat 16 - 20 av 419 uppsatser innehållade orden Active Perception.
16. Are you fitting in? A study on the effects of fitness influencers on male body image
Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Marketing and LogisticsSammanfattning : Background: The ideals of beauty standards had been under constant change throughout history, and quite often would remain out of reach to the determent of many. The application of an idealized image of oneself remains a powerful tool when it comes to persuasion in social media and marketing. LÄS MER
17. Straff och/eller behandling : Professionellas upplevelse av Kriminalvårdens och socialtjänstens samverkan kring den nya påföljden ungdomsövervakning
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)Sammanfattning : In January 2021, the new law on youth supervision came into force. A law that enables courts to sentence youths between 15–20 years of age to electronic monitoring for violations of the law. The reason for the existence of the new law is to cover the gap between youth care and closed youth care on the punishment scale. LÄS MER
18. En jämställd bransch? : En kvalitativ studie av fastighetsmäklarföretags jämställdhetsarbete ur medarbetarnas perspektiv
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomiSammanfattning : Fastighetsmäklarbranschen anses idag vara en av de mest jämställda branscherna. Trots detta finns det fortfarande utmaningar och kulturella normer som gynnar traditionella könsroller. LÄS MER
19. Feminism till salu! : En kvalitativ multimodal socialsemiotisk analys som undersöker hur femvertising materialiseras i tre svenska reklamfilmer
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Selling Feminism is a qualitative multimodal social-semiotic analysis that examines and maps how social-semiotic resources are used to materialize femvertising in Swedish marketing communication. The study also discusses what the use of the identified resources can say about the Swedish culture's perception of feminism and the meaning of femvertising. LÄS MER
20. Produktdesign för ett ekologiskt hållbart sportfiske
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Fiske förekommer runt om i hela världen, men det utförs av många olika anledningar. Det kan vara ett yrke, en hobby eller ett sätt att få mat på bordet. Men oavsett syftet kan beten gå sönder, fastna eller lossna. I Norden tappar vi uppskattningsvis 28 miljoner beten varje år. LÄS MER