Sökning: "Alexander Ivarsson"

Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden Alexander Ivarsson.

  1. 11. Grundläggande principer och praktiska ideal för liturgin hos Alexander Schmemann

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Centrum för teologi och religionsvetenskap

    Författare :David Ivarsson; [2012]
    Nyckelord :Lex credendi; Lex orandi; Liturgical theology; Liturgy; Ordo; Eucharist; Church; Alexander Schmemann; Philosophy and Religion;

    Sammanfattning : Alexander Schmemann (1921-1983) is considered by many as one of the twentieth century's most significant theologians. His main contribution to theological research, or at least the one most talked about, is his argument about liturgy in relation to theology and the church. LÄS MER

  2. 12. Customer Satisfaction - An Investigation of Trivselhus

    Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Linus Ivarsson; Alexander Nilsson; Torbjörn Rimfält; [2010]
    Nyckelord :Customer Satisfaction; Trivselhus; Construction Companies; Energy Efficiency; Environmental Friendliness; Houses; Kundnöjdhet; Trivselhus; Byggsektorn; Energiförbrukning; Miljövänlighet; Hus;

    Sammanfattning : Purpose: This thesis investigates and analyzes the customer satisfaction over a 10-year time period among Trivselhus customers. Background: More companies in the building sector are starting to realize the importance of using cus-tomer satisfaction as a tool to enhance their competitive advantage. LÄS MER

  3. 13. Att Marknadsföra Döden : En jämförande studie mellan tjänstemarknadsteori kontra begravningsbyråers arbetssätt.

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Alexander Falck; Sebastian Ivarsson; [2009]
    Nyckelord :Funeral business; Marketing; Marketing mix; Negative demand; People; Process; Physical Evidence; Promotion; Service; Word of Mouth; Begravningsbranschen; Marknadsföring; Marknadsföringsmix; Negativ efterfrågan; Personer; Process; Påtagliga bevis; Påverkan; Tjänster; Word of Mouth;

    Sammanfattning : Författare:   Alexander Falck, Ekonomprogrammet inriktning marknadsföring Sebastian Ivarsson, Enterprise and Business Development Handledare:                      Kåre Skållerud Examinator:                      Frederic Bill Titel: Att marknadsföra döden: en jämförande studie mellan tjänstemarknadsteori kontra begravningsbyråers arbetssätt. Bakgrund och problemdiskussion: Produkter och tjänster marknadsförs på olika sätt, för att marknadsföra tjänster så har den ursprungliga marknadsföringsmixen från Kotler utökats med ytterligare tre delar för att beskriva det som är viktigt i tjänstemarknadsföringen. LÄS MER

  4. 14. Agentkostnader, ägande och utdelningar : en studie om sambandet mellan ägandet och utdelningar i Sverige

    Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, EHV

    Författare :Alexander Carlsson; Jessica Allebert; Karolina Ivarsson; [2007]
    Nyckelord :agency theory; dividend; ownership structure; owner types; agency costs; ownership concentration; Agentteori; agentkostnader; utdelning; ägarstruktur; ägartyp; ägarkoncentration;

    Sammanfattning : Background: Theoretical, it’s been questioned why dividends exists in companies based upon the fact that there is a separation between ownership and control. According to the agency theoretical perception, dividends is used as a manner to unify the interest of this separation, which in turn lower the agency cost, and increase the efficiency of companies. LÄS MER