Sökning: "Amanda Jonsson"
Visar resultat 41 - 45 av 60 uppsatser innehållade orden Amanda Jonsson.
41. Schizoid cynicism among fast-food restaurant workers
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Based on an ethnographic case study, this paper offers a typology of how, and under what circumstances, employees at a fast food-restaurant are cynical. By conducting participant- and non-participant observations and 10 semi-structured interviews, combined with a document analysis, we sought to understand the social realities of employees at Berger. LÄS MER
42. Vikten av problemlösning i matematikundervisningen : - Utifrån lågstadielärares uppfattningar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med denna studie är att få inblick i hur lågstadielärare uppfattar problemlösning i matematik. Detta genom att undersöka hur lärare uttrycker betydelsen av problemlösning, vad de anser karaktäriserar en bra problemlösningsuppgift samt hur de påstår sig undervisa om detta. LÄS MER
43. Användningen av didaktiska verktyg i matematikundervisningen : Utifrån lågstadielärares perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Med denna uppsats var vi intresserade av att ta reda på hur lärare ser på användningen av iPads, datorer, interaktiva skrivtavlor och laborativt material i matematikundervisningen. Vi ville även veta hur ofta och på vilket sätt dessa används samt om det fanns en skillnad i användningen mellan de olika matematiska områdena. LÄS MER
44. The Confusion of Content Marketing : a study to clarify the key dimensions of content marketing
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälleSammanfattning : Content marketing is a popular marketing strategy, which has increased significantly during the last years. The term content marketing is new but companies have been working with parts of the strategy for decades. The new digital era changed the communication from a one-way to a two-way communica- tion. LÄS MER
45. IFRS och Goodwill-redovisning : En studie ur revisorns och koncernredovisarens perspektiv
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : I och med att redovisningsreglerna International Financial Reporting Standards (IFRS) infördes 2005 ändrades goodwillredovisningens hantering för de börsnoterade bolagen inom EU. Goodwill ska nu prövas årligen vilket medför en problematik kring värdering och bedömning av posten eftersom IFRS-regelverket lämnar utrymme till manipulationsrisk då egen tolkning krävs av standarderna. LÄS MER