Avancerad sökning

Visar resultat 21 - 25 av 59 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 21. Documenting sustainability, stone by stone : climate change mitigation in the building sector with unnamed implications

    Master-uppsats, Lunds universitet/LUCSUS

    Författare :Gregor Rahn; [2017]
    Nyckelord :marketisation; institutionalisation; sustainable buildings; certification systems; sustainability science; Social Sciences;

    Sammanfattning : The building sector is the greatest single contributor to anthropogenic greenhouse gas emissions. A change in the patterns of building practices has the potential to contribute to mitigate the sector’s CO 2 emissions. LÄS MER

  2. 22. Success Factors of the Product Relaunch : The Influence of the Advertising Strategy on the Success of Product Relaunch Campaigns

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Julia Bissdorf; [2016]
    Nyckelord :Product relaunch; product modification; consumer goods; advertisement; communication;

    Sammanfattning : Introduction: The product relaunch, in terms of the recycling of an existing product lifecycle, is a common marketing tool within the consumer goods industry. Cases like the reintroductionof Mondelēz Oreo cookie and the promotion of the facelift of the PorscheCayenne are examples how relaunch campaigns can successfully introduce existingproducts in a modified version and increase their sales and brand recall drastically. LÄS MER

  3. 23. Power use in water distribution under Islamic State : testing the Framework of Hydro-Hegemony on the case of Manbij, Syria

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Nynke Catharina E. Schaap; [2016]
    Nyckelord :Islamic State; hydropolitics; power; hegemony; the Framework of Hydro-Hegemony; Syria;

    Sammanfattning : This research looks at hydropolitics under Islamic State (IS). The research departs from the belief that power asymmetries determine to a significant extent the political distributional issue of ‘who gets what, when, where and why’ and who is left out. LÄS MER

  4. 24. Konceptframtagning av kaffebryggare för kaffeentusiaster.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Jacob Gunnarsson; [2016]
    Nyckelord :Concept; concept development; product development; coffee; coffee brewing; coffee machine; design; design process; Koncept; konceptframtagning; produktutveckling; kaffe; kaffebryggning; kaffemaskin; design; designprocess;

    Sammanfattning : Uppdragsgivaren 3TEMP AB har visionen att med en ny produkt kunna ta sig in på hemmamarknaden för kaffeutrustning. De har planer på en produkt som fungerar som en automatisk kaffebryggare som maler kaffebönor och fyller en kopp. LÄS MER

  5. 25. Utveckling av metoden kunddrivet inköp : Inkludering av egentillverkade artiklar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Industriell organisation och produktion

    Författare :Felicia Andersson; Amanda Folke; [2016]
    Nyckelord :CDP-method; material handling; SWOT-analysis; supply chain; make- or-buy analysis; value stream mapping; production layout; total cost of ownership; KDI-metoden; materialhantering; SWOT-analys; försörjningskedja; värdeflödeskartläggning; produktionslayout;

    Sammanfattning : Syfte – Studiens syfte var att utveckla KDI-metoden till att även inkludera egentillverkade artiklar. För att kunna uppfylla syftet har det brutits ned i tre frågeställningar: Vilka data och analysverktyg i KDI-metoden berör egentillverkade artiklar? Vilka verktyg bör tillkomma i fas två för att kunna analysera egentillverkade artiklar? Vilken ytterligare data bör tillkomma i fas ett för att kunna inkludera egentillverkade artiklar? Metod – Tillvägagångssättet för studien innefattade en litteraturstudie, en fallstudie samt en analytisk konceptuell ansats. LÄS MER