Sökning: "Attitydmodellen"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Attitydmodellen.

  1. 1. All reklam är jobbig! Eller?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Cornelia Brännström; Ellen Larsson; Julia Karlsson; [2022-08-01]
    Nyckelord :Sociala medier; reklam; riktad reklam; influencer marketing; tonåringar; attityd; Attitydmodellen;

    Sammanfattning : We live in a society that is embossed by social media. It has gone from being a platform where you share photos and updates with your closest friends, to becoming a platform that influencers make a financial living on. Today it is almost impossible not to be exposed to advertisements on social media, whether it is ads or influencer marketing. LÄS MER

  2. 2. MED INTEGRITETEN SOM INSATS - En kvalitativ studie om riktad reklam på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Josefine Jerkin; Laura Kvist; Julia Wohlén; [2021-07-01]
    Nyckelord :Sociala medier; Instagram; riktad reklam; riktad marknadsföring; integritet; äldre.;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka hur äldre förhåller sig till riktad reklam på Instagram. Teori: Uses and Gratifications, attitydmodellen och Communication Privacy Management Theory, samt tidigare forskning om äldres medieanvändning, attityder till riktad reklam och integritet på sociala medier. Metod: Kvalitativa intervjuer. LÄS MER

  3. 3. Dold marknadsföring på sociala medier : En kvalitativ studie om konsumenters attityder mot influencers dolda marknadsföring på sociala medier och de ageranden dessa attityder leder till

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Adrian Kovacic; Andreas Lenell; [2018]
    Nyckelord :Undercover Marketing; Social Media; Consumers; Attitudes; Actions; Influencers; Dold marknadsföring; Sociala medier; Konsumenter; Attityder; Ageranden; Influencers;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to gain an understanding of the link between attitudes and actions to influencers’ undercover marketing in social media from a consumer perspective, as this is lacking in today's research. Theoretical reference frame: The study uses theories, concepts and previous research that are within the field of the study. LÄS MER

  4. 4. Lärares attityder och TPACK-kunskaper i fysikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Robert Kaneby; Martin H. Thomasson; [2018]
    Nyckelord :Attitude Toward Teaching Science; attityd; fysik; intervju; kunskap; lärare i årskurs 4–6; TPACK;

    Sammanfattning : Arbetets syfte är att få en bättre förståelse för vilka kunskaper och attityder som påverkar lärares undervisning i skolämnet fysik, och även att undersöka hur kunskaperna och attityderna påverkar varandra. För att undersöka detta använder vi två modeller som analysverktyg: TPACK, en modell för: teknologisk, pedagogisk och ämnesmässig kunskap (Mishra & Koehler, 2006), samt attitydmodellen Attitude Toward Teaching Science (van Aalderen-Smeets, van der Molen & Asma, 2011). LÄS MER