Avancerad sökning

Visar resultat 21 - 25 av 49 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 21. Att anpassa eller inte? : En kvalitativ studie om butikskommunikationen anpassas till ett lands kultur

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Evelina Andersson; Linda Hedlund; Hanna Skoglund; [2016]
    Nyckelord :Visual merchandising; Culture; Culture of Sweden; Adaptation; Geert Hofstede; Hofstedés cultural dimensions; Butikskommunikation; Kultur; Kultur i Sverige; Anpassning; Geert Hofstede; Hofstedés kulturdimensioner;

    Sammanfattning : Titel: Att anpassa eller inte?  En kvalitativ studie om butikskommunikationen anpassas till ett lands kultur.   Problemställning: Examensarbetet är inriktad på följande problemställning: Hur är butikskommunikationen anpassad till kulturen i Sverige. LÄS MER

  2. 22. FACTORS DETERMINING THE INTENTION TO OBTAIN MUSIC LEGALLY : A quantitative research approaching the contemporary behaviour of consumers toward the legal acquisition of music in Sweden

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Timo Jesse; [2015]
    Nyckelord :Music; piracy; legal acquisition of music; consumer behaviour; music infringement; Theory of Planned Behaviour; quantitative study; Sweden;

    Sammanfattning : This paper contributes to the emerging discussion about the modified behavioural intention of consumers abstaining from pirating and acquiring music through legal means (again) and aims at accurately depicting the key factors influencing the intention of Swedish consumers to acquire music legally. METHODOLOGY This quantitative study followed a deductive approach whereby hypotheses have been deduced from and formulated based on previous studies and present theories. LÄS MER

  3. 23. Tilltalsformer och personbeteckningar i skönlitterära översättningar mellan svenska och tyska

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för nordiska språk

    Författare :Mareike Zoege; [2015]
    Nyckelord :Übersetzung; Übersetzungsstrategie; kulturspezifische Referenz; Anrede; Personenbezeichnungen; Deutsch-Schwedisch; Schwedisch-Deutsch; översättning; översättningsstrategi; kulturspecifika referenser; tilltal; personbeteckningar; tyska;

    Sammanfattning : Tilltalsformer och personbeteckningar används olika i svenskan och tyskan och kan därför skapa kulturrelaterade översättningsproblem. I tyskan används idag du i informella och Sie i distanserade relationer medan nästan alla duar varandra i svenskan. LÄS MER

  4. 24. Market-Oriented Innovation in the Swedish Packaged Food Industry - Going Beyond Line Extensions

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Martyna Studniarska; [2015]
    Nyckelord :Innovation processes; Food industry; Consumer involvement; Market orientation; Private label;

    Sammanfattning : The competitive environment in the Swedish packaged food industry, in combination with changes in consumer lifestyles and consumers' changing demands, are placing new emphasis on packaged food innovation strategies. The purpose of this thesis is to investigate novel innovation approaches of two large Swedish brands in packaged food, in light of the ongoing market changes that are re-shaping the innovation landscape in the packaged food industry. LÄS MER

  5. 25. Consumer Attitude and Purchase Intention towards Organic Food : A quantitative study of China

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Mingyan Yang; Sarah Al-Shaaban; Tram B. Nguyen; [2014]
    Nyckelord :Consumer attitude; Organic food; Health; Consumer knowledge; Environmental; Norms; China; Purchase intention;

    Sammanfattning : Purpose – The purpose of this study is to investigate the influential factors on consumer attitude towards organic food in a rapid growing market and how the attitude influences consumer purchase intention. Design/methodology/approach – after reviewing relevant literatures, a research model was developed based on six hypotheses. LÄS MER