Avancerad sökning
Visar resultat 21 - 25 av 49 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
21. Att anpassa eller inte? : En kvalitativ studie om butikskommunikationen anpassas till ett lands kultur
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Att anpassa eller inte? En kvalitativ studie om butikskommunikationen anpassas till ett lands kultur. Problemställning: Examensarbetet är inriktad på följande problemställning: Hur är butikskommunikationen anpassad till kulturen i Sverige. LÄS MER
22. FACTORS DETERMINING THE INTENTION TO OBTAIN MUSIC LEGALLY : A quantitative research approaching the contemporary behaviour of consumers toward the legal acquisition of music in Sweden
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : This paper contributes to the emerging discussion about the modified behavioural intention of consumers abstaining from pirating and acquiring music through legal means (again) and aims at accurately depicting the key factors influencing the intention of Swedish consumers to acquire music legally. METHODOLOGY This quantitative study followed a deductive approach whereby hypotheses have been deduced from and formulated based on previous studies and present theories. LÄS MER
23. Tilltalsformer och personbeteckningar i skönlitterära översättningar mellan svenska och tyska
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för nordiska språkSammanfattning : Tilltalsformer och personbeteckningar används olika i svenskan och tyskan och kan därför skapa kulturrelaterade översättningsproblem. I tyskan används idag du i informella och Sie i distanserade relationer medan nästan alla duar varandra i svenskan. LÄS MER
24. Market-Oriented Innovation in the Swedish Packaged Food Industry - Going Beyond Line Extensions
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The competitive environment in the Swedish packaged food industry, in combination with changes in consumer lifestyles and consumers' changing demands, are placing new emphasis on packaged food innovation strategies. The purpose of this thesis is to investigate novel innovation approaches of two large Swedish brands in packaged food, in light of the ongoing market changes that are re-shaping the innovation landscape in the packaged food industry. LÄS MER
25. Consumer Attitude and Purchase Intention towards Organic Food : A quantitative study of China
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Purpose – The purpose of this study is to investigate the influential factors on consumer attitude towards organic food in a rapid growing market and how the attitude influences consumer purchase intention. Design/methodology/approach – after reviewing relevant literatures, a research model was developed based on six hypotheses. LÄS MER