Sökning: "B2B brand management"

Visar resultat 21 - 25 av 27 uppsatser innehållade orden B2B brand management.

  1. 21. Kapitalkällan - en varumärkeskapitalsorienterad fallstudie över konkurrenssituationen mellan Loka och Ramlösa år 2000-2008.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Eric Malm; Christian Lennartsson; [2010]
    Nyckelord :Varumärkeskapital; Brand Equity; Brand Awareness; Line Extension; B2B-varumärke.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka om det kan finnas en förklaring till hur ett varumärke (Loka) kan uppnå bättre försäljning än ett annat som samtidigt tycks favoriseras av konsumenter (Ramlösa) är syftet med vår studie. Teori inom området för varumärkeskapital gör gällande att detta förhållande utgör en anomali. LÄS MER

  2. 22. The Social Brand – Aspects of Social Media Implementation

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mathilda Lundin; Linnea Nilsson; [2010]
    Nyckelord :Social Media Implementation Model; Social Brand Scorecard; Social Media Return on Investment; Balanced Scorecard; Brand Equity; Business-to-Business Brand Building; Social Media; Social Media Implementation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : The thesis circles around Social Media, B2B Brand Building and Business Performance Measurements. In the intersection between these a knowledge gap was identified. LÄS MER

  3. 23. Topics on Branding : Exploring the Brand Construct and its Linkages to Risk, Value and Trust in a Business-to-Business Context

    Master-uppsats, Industriell marknadsföring och industriell ekonomi

    Författare :Carl Lindwall; Martin Larsson; [2010]
    Nyckelord :B2B branding; brand definition; risk; value; trust;

    Sammanfattning : In this thesis, the brand construct and its connections to risk, value and trust are explored in a Business-to-Business context. The different characteristics of B2B and B2C marketing is elaborated upon and coupled with brand management strategies viable in the respective markets. LÄS MER

  4. 24. Varumärkets utveckling till strategisk resurs : varumärkesarbete i svenska statliga bolag

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Andreas Helsing; Christian Fredefors; Harald Faanes; [2008]
    Nyckelord :B2B-marknadsföring; varumärkesarbete; statliga bolag; konceptuell modell; kommunikation; logistik; järnväg;

    Sammanfattning : Today, Sweden has about forty companies owned by the government. These are active on markets with variable competition. Some have been given special areas of responsibility that in a practical notion make them monopolists. LÄS MER

  5. 25. The Potential of B2B Lovemarks: A Managerial Perspective on Strong B2B Brands

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Folkesson; Juliane Beyer; Junwen Guo; [2008]
    Nyckelord :Lovemarks; B2B Branding; Brand Personality; Emotional Branding; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Kevin Roberts has extended the comprehension of strong consumer brands to a higher level where loyalty beyond reason is established. He calls this new status Lovemarks. As the concept of Lovemark has only been applied in B2C markets, this thesis is directed to find out the applicability of Lovemarks in B2B context. LÄS MER