Sökning: "B2B brand management"
Visar resultat 21 - 25 av 27 uppsatser innehållade orden B2B brand management.
21. Kapitalkällan - en varumärkeskapitalsorienterad fallstudie över konkurrenssituationen mellan Loka och Ramlösa år 2000-2008.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Att undersöka om det kan finnas en förklaring till hur ett varumärke (Loka) kan uppnå bättre försäljning än ett annat som samtidigt tycks favoriseras av konsumenter (Ramlösa) är syftet med vår studie. Teori inom området för varumärkeskapital gör gällande att detta förhållande utgör en anomali. LÄS MER
22. The Social Brand – Aspects of Social Media Implementation
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The thesis circles around Social Media, B2B Brand Building and Business Performance Measurements. In the intersection between these a knowledge gap was identified. LÄS MER
23. Topics on Branding : Exploring the Brand Construct and its Linkages to Risk, Value and Trust in a Business-to-Business Context
Master-uppsats, Industriell marknadsföring och industriell ekonomiSammanfattning : In this thesis, the brand construct and its connections to risk, value and trust are explored in a Business-to-Business context. The different characteristics of B2B and B2C marketing is elaborated upon and coupled with brand management strategies viable in the respective markets. LÄS MER
24. Varumärkets utveckling till strategisk resurs : varumärkesarbete i svenska statliga bolag
L3-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Today, Sweden has about forty companies owned by the government. These are active on markets with variable competition. Some have been given special areas of responsibility that in a practical notion make them monopolists. LÄS MER
25. The Potential of B2B Lovemarks: A Managerial Perspective on Strong B2B Brands
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Kevin Roberts has extended the comprehension of strong consumer brands to a higher level where loyalty beyond reason is established. He calls this new status Lovemarks. As the concept of Lovemark has only been applied in B2C markets, this thesis is directed to find out the applicability of Lovemarks in B2B context. LÄS MER