Sökning: "Betty Grund"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Betty Grund.

  1. 1. HIT, MEN INTE LÄNGRE : En struktureringsteoretisk analys av samhällskunskapslärares yrkesetiska gränsdragningar baserad på deras uppfattningar av ämnets övergripande syfte i förhållande till ämnesplanen.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet

    Författare :Betty E. Liliansdotter; [2021]
    Nyckelord :samhällskunskap; samhällskunskapsdidaktik; yrkesetik; struktureringsteori; samhälle; ämneslärare;

    Sammanfattning : Den här studien syftar till att urskilja en yrkesetisk gräns baserat på samhällskunskapslärares uppfattning av ämnets övergripande syfte i förhållande till ämnesplanen. Om en gränsdragning existerar syftar studien också till att, i relation till innehållet så som det presenteras i ämnesplanen, synliggöra var den gränsen går. LÄS MER

  2. 2. An Evaluation of the Marketing Process in B2B and B2C Startups

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Farzana Madosh; Betty Ålander; [2019]
    Nyckelord :Marketing process; B2B; B2C; Software as a Service; Startup; Market Analysis; Evaluation; Segmentation; Targeting; Positioning; Execution; Marknadsföringsprocess; B2B; B2C; mjukvara som tjänst; startup; marknadsanalys; utvärdering; segmentering;

    Sammanfattning : Marketing is a key function for all organizations and is seen as essential in order to achieve success when launching a new business. Following from the overwhelming amount of accessible data for companies, there exist an urge to understand what activities to include in the marketing process and how to manage them. LÄS MER

  3. 3. Värde och upplevelse inom ett logistikföretag : Effektivisering av upplevelsen och värdet genom inverkan av innovation

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Johnny Giang; Betty Westin; [2016]
    Nyckelord :Innovation; logistics; process; service innovation; customer value; customer experience; Innovation; logistik; process; tjänsteinnovation; kundvärde; kundupplevelse;

    Sammanfattning : Frågeställning:   Hur kan DHL Freight i Eskilstuna genom inkrementella innovativa lösningar leverera ett högre kundvärde samt bättre kundupplevelse i den del av logistikprocessen som skapar kundvärde för privatpersoner? Syfte: Syftet med denna undersökning är att undersöka och ge förslag på hur DHL Freight i Eskilstuna kan generera kundvärde och kundupplevelse för DHLs privata kunder genom innovationstänk. Metod: En kvalitativ metod har använts genom studien som också är en samproduktion med DHL Freight i Eskilstuna. LÄS MER