Sökning: "Bilden av Malmö"

Visar resultat 11 - 15 av 223 uppsatser innehållade orden Bilden av Malmö.

  1. 11. Medias framställning av socialtjänstens arbete och profession : En kvalitativ studie om socialsekreterares upplevelse av medias rapportering samt påverkan på barn- och ungdomsutredningar

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Tina Alaeddine; Yemame Ali; [2023]
    Nyckelord :Children; media’s power; LVU; social services; social work; Barn; medias makt; LVU; socialtjänsten; socialt arbete;

    Sammanfattning : Based on media's influence on society, the study aims to investigate how social workers feel regarding their work with children and youth investigations which is affected by how the media portrays social services and social work. The study also aims to investigate how the media affects social workers as a profession. LÄS MER

  2. 12. Romantisk svartsjuka - ett inlärt beteende? : En kvalitativ analys av hur svartsjuka porträtteras i sju romantiska filmer

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Johanna Kvist; Fredrik Timén Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Adolescents; Behaviour; Film; Jealousy; Media; Normalization; Relationship; Romanticization; Violence; Beteende; Media; Normalisering; Relationer; Romantisering; Spelfilm; Svartsjuka; Unga; Våld;

    Sammanfattning : The idea of romance, intimate sexual relationships and romantic relationships has been distorted and subsequently redefined. Emotional- and affect related behaviour such as jealousy has been integrated into relationships and has been transformed into a sign of love and care. LÄS MER

  3. 13. Från "kvinnlig frigörelse" till "blygsamma super-förebilder" : En multimodal kritisk diskursanalys av förändringar i feministiska budskap i reklam över tid

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Cornelia Jensen Sten; Gabriella Åkesson; [2023]
    Nyckelord :Femvertising; feminism; advertising; discourses; postfeminism; commodity feminism; Femvertising; feminism; reklam; diskurser; postfeminism; kommodifierad feminism;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to research in which way feminist messages are incorporated and communicated through femvertisements from the 1970’s, 1990’s and 2010’s. In doing so our goal is to achieve an elaborated understanding of how feminism is used in advertisements as well as how these messages have changed over time. LÄS MER

  4. 14. Webbserier där musik och illustration går samman : En kvalitativ audiovisuell analys av Cursed Princess Club kapitel 131 Proposal (part 1)

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Karolina Nilsson; [2023]
    Nyckelord :webbserier; webtoon; audiovisuell analys; serier; mental hälsa;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar ämnet musik i webbserier där en kvalitativ audiovisuell analys har gjorts av kapitel 131 ur webbserien Cursed Princess Club publicerad på hemsidan och appen vid namn Webtoons. Frågeställningen är följande: På vilket sätt samspelar ljud och bild för att skapa en upplevelse av händelser och atmosfär i webbserien Cursed Princess Club kapitel 131? Analysen av materialet gjordes med hjälp av ljud, filmtekniska, seriebegrepp och visuellanalys gällande färg. LÄS MER

  5. 15. Bilden av kvinnor och män i världsreligionerna : En innehållsanalys av ett läromedel för högstadiet ur genusperspektivet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Madalena Tilling; [2023]
    Nyckelord :genusperspektiv; läromedel; värdegrund; världsreligioner;

    Sammanfattning : Examensarbetet har skrivits baserat på intresset för läromedel men också för ämnet religionskunskap för högstadiet. Studien syftar till att med hjälp av genusperspektiv synliggöra hur genus, identitet, manligt och kvinnligt representeras i ett för grundskolan populärt läromedel. LÄS MER