Sökning: "Brand Manager"

Visar resultat 16 - 20 av 111 uppsatser innehållade orden Brand Manager.

  1. 16. Livet Hemma

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Torsten Larsson; Adrian Nylander; Robert Presto; [2021]
    Nyckelord :Kriskommunikation; förtroende; covid-19; marknadskommunikation; samhällskris; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att få en djupare insikt i hur företag kan bemöta de utmanande och föränderliga förutsättningar för förtroendebyggande marknadskommunikation som en pandemi medför i modern tid och hur situationen hanterats utifrån ett verkligt fall. ​Studien har en kvalitativ metod och en abduktiv forskningsansats. LÄS MER

  2. 17. AN ELECTRONIC ARTS CASE

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victoria Kotras; Ninette Hansson; Léandre Tellene; [2021]
    Nyckelord :crisis management; crisis communication; brand communities; gaming industry; Business and Economics;

    Sammanfattning : On November 17th, 2017, Electronic Arts, an American gaming company, publishes one of the most anticipated games of the year: Star Wars Battlefront 2. It is a first- and third-person shooter video game based on the Star Wars universe, with both single and multiplayer aspects. Upon its release, the game, in its beta stage, was heavily criticized. LÄS MER

  3. 18. Showrooms: the future of online and offline retailers? - An explorative comparison of showrooms’ value contribution to the customer experience

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Pärsson; Beata Edlund; [2021]
    Nyckelord :Showrooms; Customer Experience; Online- and Offline Retailers; Polestar; IKEA; Availability; Personnel- and Technology; Physical Experience; Brand Awareness; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate from a consumer perspective, showrooms’ value contribution to the customer experience, and if there are differences in contribution whether the company, opening a showroom, derives from online or offline formats. Methodology: Conducting the study philosophies of epistemology and ontology was regarded, where the social constructionism stance was employed. LÄS MER

  4. 19. Arbetsgivarvarumärkets betydelse : -för ett varuproducerande företag på landsbygden

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Personal och arbetsliv

    Författare :Elin Segerbäck; Carolina Wåhleman; [2020]
    Nyckelord :Employer brand; attribute; EVP; psychological contracts; live the brand; employer branding ambassadors; Arbetsgivarvarumärke; attribut; EVP; psykologiska kontrakt; arbetsgivarvarumärkesambassadörer;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att genom ett medarbetarperspektiv få en fördjupad förståelse för konceptet arbetsgivarvarumärke och vad som uppfattas attraktivt i ett varuproducerande företag på landsbygden. För att uppnå syftet har ett kvalitativt metodval med semistrukturerade intervjuer använts som datainsamlingsmetod. LÄS MER

  5. 20. Företagsledarens roll vid riskhantering i en tjänstefierad organisation.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Johanna Eskilstorp; Johanna Widman; [2020]
    Nyckelord :Servitization; Service-dominant logic; risk managment; leadership styles; leadarship; Tjänstefiering; tjänstelogik; riskhantering; ledarstilar; ledarskap;

    Sammanfattning : Background and problem More and more companies are now developing from only delivering a single product to now also deliver services. These transformations into servitization bring both risks and benefits to companies making the transition. The benefits of servitization is a well-defined area in the academic literature. LÄS MER