Sökning: "CRM Efficiency"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden CRM Efficiency.

  1. 1. Införandet och tillämpningen av CRM i svenska myndigheter : En fenomenografisk studie om hur CRM upplevs av medarbetare på svenska statliga myndigheter

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Luwam Abrha; [2023]
    Nyckelord :Customer Relationship Management; New Public Management; Efficiency; Communication; Organizational change; Isomorphism.; Customer Relationship Management; New Public Management; Effektivitet; Kommunikation; Organisationsförändring; Isomorfism.;

    Sammanfattning : I föreliggande uppsats studeras tillämpningen av Customer Relationship Management i svenska statliga myndigheter, med särskilt fokus på berörd personals uppfattningar om CRM-system. Undersökningar kring ämnet har tidigare verkställts i bland annat Västeuropa och USA och i dessa studier har tonvikt lagts på hur verksamhetens effektivitet har påverkats av CRM, men inga undersökningar av liknande slag har ägnats åt svenska myndigheter. LÄS MER

  2. 2. Data-Driven Solutions in VC Investments - A cross-sectional study on best-in-class data strategies within deal origination

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Robin Gerdemann; Carlos Heredia Alcaraz; [2022-07-15]
    Nyckelord :Venture Capital; Deal Sourcing; Corporate Venture Capital; Independent Venture Capital; Data; Data-Driven solutions; Database; Proprietary Algorithms; CRM; Unbiased Decision-Making; Volvo Group Venture Capital;

    Sammanfattning : The development of new technologies and the innovative trends that have emerged over the last years are transforming and disrupting several traditional industries. In a world that is becoming increasingly connected and digitized, data-driven strategies have captured the interest of venture capital investors. LÄS MER

  3. 3. CRM-system och utmaningar för dataskydd inom detaljhandel

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Johan Radvärn; [2021]
    Nyckelord :Retail; Privacy; Confidentiality; Integrity; Data Protection and CRM; Detaljhandel; Privacy; Confidentiality; Integrity; Data Protection och CRM;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate what new challenges CRM systems, Customer Relationship Management, have for the protection of personal data and security in retail. Today's IT development offers companies effective solutions for acquiring new customers and for retaining current customers. LÄS MER

  4. 4. Annonser som lockar; Vad är effektivt? : En experimentell studie ur ett företagsperspektiv

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nathalie Tran; Lovisa Andreasson; Alexandra Boman; [2020]
    Nyckelord :A B-test; Ads; Advertisement; Beauty industry; CRM; Digital marketing; E-CRM; E-commerce; E-commerce retailer; Facebook Ads Manager; Marketing campaign; Marketing communication; A B-test; Annons; CRM; Digital marknadsföring; E-CRM; E-handel; Ehandelsåterförsäljare; Facebook Ads Manager; Kampanj; Marknadskommunikation; Skönhetsbranschen;

    Sammanfattning : Background and problem discussion Organizations are today facing an uncertainty regarding how to properly integrate and work with CRM, in particular in regards to attraction and retention of customers. This can be managed through the use of marketing campaigns. LÄS MER

  5. 5. Processtyrning av IVL Svenska Miljöinstitutet AB:sprocesser

    M1-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)

    Författare :Jakob Iich; Mikael Soltaniha; [2019]
    Nyckelord :Process control; Industrial Engineering and Management; Business Control; KPI; Metrics; Salesforce; Processtyrning; Industriell Ekonomi och Organisation; Verksamhetsstyrning; KPI; Mätetal; Styrformer; Salesforce;

    Sammanfattning : Processer utgör en verksamhets förmåga att producera, vare sig det gäller produkter eller tjänster. För att IVL Svenska Miljöinstitutet AB ska kunna optimera verksamheten eftersträvas att processtyrning implementeras i stället för linjestyrning. LÄS MER