Sökning: "CRM Efficiency"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden CRM Efficiency.
1. Införandet och tillämpningen av CRM i svenska myndigheter : En fenomenografisk studie om hur CRM upplevs av medarbetare på svenska statliga myndigheter
Master-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : I föreliggande uppsats studeras tillämpningen av Customer Relationship Management i svenska statliga myndigheter, med särskilt fokus på berörd personals uppfattningar om CRM-system. Undersökningar kring ämnet har tidigare verkställts i bland annat Västeuropa och USA och i dessa studier har tonvikt lagts på hur verksamhetens effektivitet har påverkats av CRM, men inga undersökningar av liknande slag har ägnats åt svenska myndigheter. LÄS MER
2. Data-Driven Solutions in VC Investments - A cross-sectional study on best-in-class data strategies within deal origination
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : The development of new technologies and the innovative trends that have emerged over the last years are transforming and disrupting several traditional industries. In a world that is becoming increasingly connected and digitized, data-driven strategies have captured the interest of venture capital investors. LÄS MER
3. CRM-system och utmaningar för dataskydd inom detaljhandel
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologiSammanfattning : The purpose of this study is to investigate what new challenges CRM systems, Customer Relationship Management, have for the protection of personal data and security in retail. Today's IT development offers companies effective solutions for acquiring new customers and for retaining current customers. LÄS MER
4. Annonser som lockar; Vad är effektivt? : En experimentell studie ur ett företagsperspektiv
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Background and problem discussion Organizations are today facing an uncertainty regarding how to properly integrate and work with CRM, in particular in regards to attraction and retention of customers. This can be managed through the use of marketing campaigns. LÄS MER
5. Processtyrning av IVL Svenska Miljöinstitutet AB:sprocesser
M1-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)Sammanfattning : Processer utgör en verksamhets förmåga att producera, vare sig det gäller produkter eller tjänster. För att IVL Svenska Miljöinstitutet AB ska kunna optimera verksamheten eftersträvas att processtyrning implementeras i stället för linjestyrning. LÄS MER