Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Att upphandla e-arkiv : En undersökning av svenska kommuners kravspecifikationer
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABMSammanfattning : This study concerns the contracting of digital archives for Swedish municipalities and the needs and requirements that govern this. Since the early 2000s, the Swedish government has been interested in expanding the utilization of digital information management. LÄS MER
2. Att jämföra anknytningsstilar- med ett kvantitativt självskattningsformulär
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : The aim of this study was to examine if there is a co-variation between attachment styles towards a parental figure and towards a partner. To investigate this, we used a quantitative self-assessment questionnaire, the Revised Adult Attachment Scale (RAAS) (1996). LÄS MER
3. Industry Branding i IT-branschen : Industry Branding – en möjlighet för svenska IT-företag att marknadsföra och attrahera unga, kvinnliga medarbetare
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Industriell EkonomiSammanfattning : Purpose – The purpose of this study is to investigate how IT companies can apply Industry branding in their marketing strategy, with the aim to market the IT industry to influence young women to choose an IT education at a college or university. Method – The study has an explorative purpose to provide new insights on the topic of Industry branding. LÄS MER
4. Not One (Woman) Less Social Media Activism to end Violence Against Women: The case of the Feminist Movement ‘Ni Una Menos’
Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : The struggle to end violence against women and girls has long been a priority topic for women’s and feminist movements in Latin America. Lately, since the changes in the new media landscape (Castells 2015; Lievrouw, 2013) with the increased use of information and communication technologies (ICTs), such as social media platforms like Facebook and Twitter, the way women and feminist movements advocate their intentions are changing (Harcourt, 2013; Mathos, 2017). LÄS MER
5. Från spontan- till regelbunden givare. : En studie som undersöker spontana givares intention att förändra sitt beteende och börja skänka pengar regelbundet
Magister-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : De senaste tio åren har det skett en stor ökning av monetära gåvor till humanitära hjälporganisationer i Sverige. Trots att de monetära gåvorna har ökat, har behovet ökat i större utsträckning. Just nu pågår konflikter eller allvarliga kriser i 27 länder runt om i världen och 89,4 miljoner människor är i behov av hjälp. LÄS MER