Sökning: "Contribution of clusters"

Visar resultat 11 - 15 av 29 uppsatser innehållade orden Contribution of clusters.

  1. 11. THE INFLUENCE OF DIGITALIZATION ON THE INNOVATION STRATEGY OF SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Neha Verma; Sandra Ebojoh; [2020]
    Nyckelord :Digitalization; Digital Transformation; Innovation; SMEs; Clusters; Strategy.;

    Sammanfattning : Aim: This study aims to increase the understanding of the influence of digitalization in the development of the innovation strategy of SMEs.  Method: The method used is a multi-case qualitative study using the inductive approach. LÄS MER

  2. 12. Efterlever skandinaviska företag upplysningskraven i IFRS 13? : En kvantitativ studie om regelefterlevnad och dess oberoende variabler

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Julia Karlsson; Sofie Andersson; [2020]
    Nyckelord :IFRS 13; efterlevnad; bransch; företagsstorlek; kluster; lärande; revisionsbyrå; skuldsättningsgrad; ålder;

    Sammanfattning : Titel: Efterlever skandinaviska företag upplysningskraven i IFRS 13? – En kvantitativ studie om regelefterlevnad och dess oberoende variabler Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Julia Karlsson och Sofie Andersson Handledare: Fredrik Hartwig Datum: 2020 - januari Syfte: Redovisningsreglering utvecklas för att skapa transparens i redovisningsrapporter för att information ska vara jämförbar, men trots detta följs inte regleringen till fullo. Detta tillsammans med implementeringen och avsaknaden av forskning kring redovisningsstandarden IFRS 13 leder fram till studiens syfte: att undersöka i vilken utsträckning börsnoterade företag i Skandinavien efterlever vissa upplysningskrav i IFRS 13, samt om bransch, företagsstorlek, kluster, lärande, revisionsbyrå, skuldsättningsgrad och ålder har någon inverkan på efterlevnaden. LÄS MER

  3. 13. Supporting regional innovation through Clusters - A multiple-case study of five clusters in Innovation Leading + European Regions

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Prodromos Iatridis; [2019-07-09]
    Nyckelord :Business clusters; Regional innovation performance; Innovation leading regions in Europe; Contribution of clusters; Cluster activities; Introducing innovation; Facilitate SMEs collaborations; Promote sales of new to market or new to firm innovations;

    Sammanfattning : Nowadays, emerging megatrends foster a fierce competition around the world. Authors are constantly studying the impacts of clustering on regional innovation and in turn economic growth and competitiveness of regions. LÄS MER

  4. 14. An introduction to some ordinary differential equations governing stellar structures

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Matematik (naturvetenskapliga fakulteten)

    Författare :Yani di Giovanni; [2019]
    Nyckelord :Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : The Lane-Emden equation is a non-linear differential equation governing the equilibrium of polytropic stationary self-gravitating, spherically symmetric star models; $${\frac {1}{\xi ^{2}}}{\frac {d}{d\xi }}\left({\xi ^{2}{\frac {d\theta }{d\xi }}}\right)+\theta ^{n}=0.$$ In the isothermal cases we have the Chandrasekhar equation: $${\frac {1}{\xi ^{2}}}{\frac {d}{d\xi }}\left({\xi ^{2}{\frac {d\psi}{d\xi }}}\right)-e^{-\psi}=0$$ After having derived these models, we will go through all cases for which analytic solutions are achievable. LÄS MER

  5. 15. The Country-of-Origin Effect in the Personal Care Market : A study on Swedish consumers’ perception of Chinese products

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Simon Andersson; Gustaf Persson; [2019]
    Nyckelord :Country-of-origin; COO; Country-of-origin effects; Product evaluation; Cultural differences; Made in China; Consumer behaviour; Purchase decision; Trust;

    Sammanfattning : Title: The Country-of-Origin Effect in the Personal Care Market  Level: Final assignment for Bachelor’s Degree in Business Administration Author: Simon Andersson and Gustaf Persson Supervisor: Jonas Kågström Date: 2019 – January Aim: The study aims to analyse Swedish consumers’ perceptions on the Country-of-Origin effects regarding Chinese products. Method: The study is based on a quantitative method. LÄS MER