Sökning: "Counter-strike"

Visar resultat 6 - 10 av 35 uppsatser innehållade ordet Counter-strike.

  1. 6. Inkludering i virtuella miljöer : Med fokus på spel

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Sofia Annala; [2022]
    Nyckelord :Inclusion; Hypermasculinity; Videogames; Gaming; Sexism; Exclusion; Spatial design; Information design; Computer games; Digital environment; Inkludering; Hypermaskulinitet; Videogames; Gaming; Sexism; Exkludering; Rumslig gestaltning; Informations design; Dataspel; Digital miljö;

    Sammanfattning : This study is about inclusion in digital environments with a focus on videogames. The purpose of the study is to provide insight into how to increase inclusion in the digital environment, primarily for women, and provide examples of how to apply good information design to digital spaces to contribute to increased inclusion in videogames. LÄS MER

  2. 7. Miljö- och klimatpåverkan från E-Sport i Counter Strike

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Nathalie Lock; Henric Andersson; [2022]
    Nyckelord :Miljöpåverkan; Klimatpåverkan; LCA; E-sport; Event; CS:GO; Hållbarhet; Systemfunktion; Funktionell enhet; Systemgränser;

    Sammanfattning : Competitive gaming, commonly known as E-sports, have become widely popular the past few years. Simultaneously the interest to watch these players compete has become apparent, not least through the viewing of the events that draw the attention of millions of people. LÄS MER

  3. 8. Varför tittar man på eSport? : En kvalitativ studie utifrån uses & gratifications om vad som leder till att publik tittar på eSport

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Filip Gustavsson; [2022]
    Nyckelord :ESport; audience; uses gratifications; gaming; Counter-Strike; ESport; publik; uses gratifications; gaming; Counter-Strike;

    Sammanfattning : Följande studie hanterar ämnet eSport. Med hjälp av uses & gratifications theory kommer eSportpublik studeras och analyseras, med syftet att förstå vilka motivationer som leder till att man vill titta på eSport. LÄS MER

  4. 9. SELF-COMPASSION, COPING & EMOTIONER : EN KORT INTERVENTION MED UNGDOMAR INOM E-SPORT

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Ludvig Enbom; Anton Forsell; [2022]
    Nyckelord :Self-compassion; coping; emotioner; prestation; E-sport; CS: GO;

    Sammanfattning : Psykologiska aspekter inom E-sport är ett relativt obeforskat område. E-sport skiljer sig från traditionell sport i att den inte ställer samma fysiska krav, men inom andra områden är kraven liknande. I E-sport ställs höga krav på koncentration och beslutsfattande, samt förmågan att hantera emotioner som stress och prestationsångest. LÄS MER

  5. 10. “You play like a girl” : An investigation of the gender-typing of Esports as well as the effect of gender stereotypes on player performances

    Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Kevin Shaw; [2021]
    Nyckelord :Esports; Gaming; Gender studies; Gendered sports; Gender appropriate sports; Gender stereotypes; Gender-typing; Gender inequality; Stereotype threat theory; Stereotype boost theory; Stereotype lift theory; Stereotype susceptibility; Stereotype endorsement; Stereotype awareness; Social role theory; Masculine sports; Feminine sports; Neutral sports; Sports performance; Counter-Strike; Psychology; Sports studies;

    Sammanfattning : Purpose and research questions: The purpose of this study has been to critically examine Esports through a gender perspective. The study therefore investigated the gender-typing of Esports and if these stereotypes affect players’ performance. LÄS MER