Sökning: "Differentiering strategi"
Visar resultat 6 - 10 av 55 uppsatser innehållade orden Differentiering strategi.
6. Lönsam stadsodling : strategier och affärsmodeller för kommersiell stadsodling i Malmö
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : Intresset för stadsodling i Malmö är stort och det finns en mängd olika odlingsprojekt i staden, både med social och kommersiell inriktning. Detta arbete fokuserar på den kommersiella inriktningen och utgår ifrån projektet Stadsbruk som hjälpt många entreprenörer att starta upp sina odlingsföretag i staden. LÄS MER
7. Individualisering i matematikundervisning mellan Sisyfosarbete och framgång : En enkätstudie om lärares uppfattningar av individualisering i matematik.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Syftet med examensarbetet är att via en enkät undersöka hur matematiklärare i den svenska grundskolan ser på begreppet individualisering och hur de individualiserar i klassrummet med avseende på elevernas förkunskaper. Enkäten är en kombination av både kvantitativ och kvalitativ undersökning. LÄS MER
8. Kommunikation från leverantör till kund kring engineer-to-order-artiklar : En flerfallsstudie av faktorer som påverkar kundens upplevelse av kommunikation från leverantör
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledningSammanfattning : Syfte - Syftet med studien är att bidra till en förståelse för hur kommunikationen av kundorderspecifik information sker internt hos leverantör samt vilka faktorer påverkar kunden gällande kommunikation från leverantör. För att uppfylla syftet med studien har följande problemfrågor utarbetats: 1. LÄS MER
9. Strategi för framgång : Hur svenska storföretag arbetar för att hävda sig mot konkurrens och skapa nya marknader
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte: Med ”Blue Ocean Strategy” avses skapandet av nya marknader utan konkurrens. Denna studie vill belysa hur fem svenska storföretag aktivt arbetar med att skapa nya marknader, stå emot konkurrens på befintlig marknad och slutligen om miljöarbete ses som en konkurrensfördel, vilket leder till en stärkt marknadsposition. LÄS MER
10. Prognostisering av försäljning på andrahandsmarkaden för bilar : En tidsserieanalys
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : Prognostisering är ett essentiellt verktyg för företag vid beslutsfattning inom flera områden. Kapacitetsplanering är ett av dessa och vi har i det h är arbetet analyserat hur företaget KVD Kvarndammen AB b ör använda prognoser för att tillämpa en optimal strategi inom kapacitetsplanering. LÄS MER