Sökning: "Differentiering strategi"

Visar resultat 6 - 10 av 55 uppsatser innehållade orden Differentiering strategi.

  1. 6. Lönsam stadsodling : strategier och affärsmodeller för kommersiell stadsodling i Malmö

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Anton Castenberg; [2020]
    Nyckelord :urban; odling; stadsbruk; jordbruk; affärsstrategi; hållbar stadsutveckling; ekonomi; urban; odling; stadsbruk; jordbruk; affärsstrategi; hållbar stadsutveckling; ekonomi; småskalig; grönsaksodling; närodlat; småskalig; grönsaksodling; närodlat;

    Sammanfattning : Intresset för stadsodling i Malmö är stort och det finns en mängd olika odlingsprojekt i staden, både med social och kommersiell inriktning. Detta arbete fokuserar på den kommersiella inriktningen och utgår ifrån projektet Stadsbruk som hjälpt många entreprenörer att starta upp sina odlingsföretag i staden. LÄS MER

  2. 7. Individualisering i matematikundervisning mellan Sisyfosarbete och framgång : En enkätstudie om lärares uppfattningar av individualisering i matematik.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Sadik Fetiu; Bachar Rajeh; [2020]
    Nyckelord :Anpassning; individualisering; differentiering; inkludering;

    Sammanfattning : Syftet med examensarbetet är att via en enkät undersöka hur matematiklärare i den svenska grundskolan ser på begreppet individualisering och hur de individualiserar i klassrummet med avseende på elevernas förkunskaper. Enkäten är en kombination av både kvantitativ och kvalitativ undersökning. LÄS MER

  3. 8. Kommunikation från leverantör till kund kring engineer-to-order-artiklar : En flerfallsstudie av faktorer som påverkar kundens upplevelse av kommunikation från leverantör

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledning

    Författare :Annika Cederfeldt; [2019]
    Nyckelord :Engineer to order; kommunikation; kundorderspecifik information;

    Sammanfattning : Syfte - Syftet med studien är att bidra till en förståelse för hur kommunikationen av kundorderspecifik information sker internt hos leverantör samt vilka faktorer påverkar kunden gällande kommunikation från leverantör.   För att uppfylla syftet med studien har följande problemfrågor utarbetats: 1. LÄS MER

  4. 9. Strategi för framgång : Hur svenska storföretag arbetar för att hävda sig mot konkurrens och skapa nya marknader

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Isabelle Zilling; [2019]
    Nyckelord :Competition strategies; innovation; new markets; environmental strategies; red oceans; blue oceans; key components for success; Konkurrensstrategier; innovation; nya marknader; miljöstrategier; röda oceaner; blå oceaner; nyckelkomponenter för framgång;

    Sammanfattning : Syfte: Med ”Blue Ocean Strategy” avses skapandet av nya marknader utan konkurrens. Denna studie vill belysa hur fem svenska storföretag aktivt arbetar med att skapa nya marknader, stå emot konkurrens på befintlig marknad och slutligen om miljöarbete ses som en konkurrensfördel, vilket leder till en stärkt marknadsposition. LÄS MER

  5. 10. Prognostisering av försäljning på andrahandsmarkaden för bilar : En tidsserieanalys

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Pontus Berglund; Oscar Jagermark; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Prognostisering är ett essentiellt verktyg för företag vid beslutsfattning inom flera områden. Kapacitetsplanering  är ett av dessa och vi har i det h är arbetet analyserat hur företaget KVD Kvarndammen AB b ör använda prognoser för att tillämpa en optimal strategi inom kapacitetsplanering. LÄS MER