Sökning: "Differentiering strategi"

Visar resultat 16 - 20 av 55 uppsatser innehållade orden Differentiering strategi.

  1. 16. Corporate Social Responsibility : De bakomliggande faktorerna och införlivningen i varumärket

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Richard Romanov; Malin Pettersson; [2015]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; CSR; Brands; CSR-strategy; underlying factors to CSR; Corporate social responsibility; CSR; Varumärken; CSR-strategi; bakomliggande faktorer till CSR;

    Sammanfattning : Background: Both CSR and brands has taken a bigger role in todays market. Consumers have become more aware of how the companies drives their businesses. Beacuse of that, companies needs to adapt a CSR-program for their business. LÄS MER

  2. 17. Sinar svensk mjölkproduktion? : En studie om en bransch i kris

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Victoria Carlsson; Cecilia Löfgren; [2015]
    Nyckelord :Competitiveness; dairy company; dairy farmer; milk; milk price; strategy; Mjölk; mjölkföretagare; mejeri; strategi; differentiering; arbetsrelaterad hälsa;

    Sammanfattning : Bakgrund: År 1990 avreglerades den svenska livsmedelsmarknaden för att marknadsanpassasmot den europeiska. Sedan dess har antalet mjölkföretag sjunkit från 25 000mjölkföretag till strax över 4 000 företag. LÄS MER

  3. 18. Sinnenas betydelse för varumärkesposition : En fallstudie av FIKAs strategiska position på den amerikanska marknaden.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Marie Carlsson; [2015]
    Nyckelord :Varumärke; Varumärkesidentitet; Positionering; Differentiering; Sinnemarknadsföring; Sinnesuttryck; Sinnessensationer.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbete, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet, kurskod 2FE73E, VT 2015. Författare: Marie Carlsson Handledare: Martin Amesteus Titel: Sinnenas betydelse för varumärkesposition- En fallstudie av FIKAs strategiska position på den amerikanska marknaden. LÄS MER

  4. 19. När strategi blir design : Företags drivkrafter bakom grafiska profilbyten

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sofi Fagerudd; Jenny Winbom; [2014]
    Nyckelord :business economics; marketing; brand; brand equity; visual identity; graphic profile; design; logo; motivations; company; företagsekonomi; marknadsföring; varumärke; varumärkesvärde; grafisk profil; design; logotyp; drivkrafter; företag;

    Sammanfattning : Graphic profiles are a part of companies’ brand expressions. The graphical values reflect the brand values the business wants to convey. LÄS MER

  5. 20. Grön marknadsföring i outdoorbranschen : En komparativ flerfallsstudie

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Hannah Börjesson; Sara-Linn Asker; [2013]
    Nyckelord :Grön marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur och varför företag i friluftsbranschen arbetar med grön marknadsföring samt vilken grön strategi företagen har. Metod: Studien är kvalitativ i form av en komparativ flerfallsstudie med en deduktiv ansats. Teorin beskrivs först för att sedan jämföra teorin med det empiriska materialet. LÄS MER