Sökning: "Drama elements"

Visar resultat 6 - 10 av 29 uppsatser innehållade orden Drama elements.

  1. 6. ”Vi fick göra en PowerPoint istället” : Gymnasieelevers berättelser om distansundervisning i teater under Coronapandemin 2020/2021

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för de humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik

    Författare :Charlotte Flensburg; [2022]
    Nyckelord :Teaterdidaktik; Digital gestaltning; Distansundervisning; Estetiska programmet; Teaterundervisning; Coronapandemin; Digitalisering i skolan;

    Sammanfattning : During the Corona Pandemic 2020/2021, upper secondary education in Sweden is periodically conducted at a distance. This narrative study aims to create knowledge about how this affects the teaching of the aesthetic program’s theater education from a student perspective; through the students' stories from distance education, we can get information about how the students experience effects on drive, interaction and learning in Theater. LÄS MER

  2. 7. "Ensamhetens vår" : En fenomenografisk analys över lärares uppfattningar om distansundervisning vid drama- och teaterpedagogutbildningar. under covid-19.

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för de humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik

    Författare :Patrik Gullbing; [2021]
    Nyckelord :Drama; theatre; drama in education; educational drama; covid-19; distance learning; relational pedagogy; multimodal theori; phenomenografi; applied theatre; e-learning; dramapedagocial education; theatrepedagocial education; covid-19.; Dramapedagogik; teaterpedagogik; covid-19; distansundervisning; relationell pedagogik; multimodal teori; fenomenografi; drama; applied theatre; covid-19.;

    Sammanfattning : The background for this study is the immediate readjustment to distance work for drama- and theatrepedagocial-education due to the Covid-19 pandemic during the spring of 2020. Central for these educations is the focus on interplay, aesthetic processes, leadership and physical embodiment, which heavily relies on interaction together with the group in a common physical space. LÄS MER

  3. 8. Exploring new interaction possibilities for video game music scores using sample-based granular synthesis

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Medier, ljudteknik och teater

    Författare :Olliver Andersson; [2020]
    Nyckelord :Granular Synthesis; granular; Synthesis; video game; game; video; Audio; interactive; musical score; score; music; stem; orchestration; unreal engine; vertical orchestration; horizontal orchestration; videogame; audio technology;

    Sammanfattning : For a long time, the function of the musical score has been to support activity in video games, largely by reinforcing the drama and excitement. Rather than leave the score in the background, this project explores the interaction possibilities of an adaptive video game score using real-time modulation of granular synthesis. LÄS MER

  4. 9. Frihet, lekfullhet och berättarskap : Historiebruk och meningsskapande i det historiska dataspelet Assassin’s Creed: Unity

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Historia

    Författare :Johan Skalstad; [2020]
    Nyckelord :Assassin’s Creed: Unity; reading and doing; historiebruk; historiemedvetande; historiskt meningsskapande; historiska dataspel; historiedidaktik.; Assassin’s Creed: Unity; reading and doing; historiebruk; historiemedvetande; historiskt meningsskapande; historiska dataspel; historiedidaktik.;

    Sammanfattning : This essay explores the usage of history in the historical video game Assassin’s Creed: Unity. Taking a theoretical approach from Nordgren, Karlsson and Landsbergs theories on historical consciousness, historical meaning and the usage of history, the game is analysed from the perspective of the content creator. LÄS MER

  5. 10. En kvalitativ undersökning av barnskötare, förskollärare och förskolechefers syn på musik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Josefine Nilsson; Jennie Strömgren; [2019]
    Nyckelord :Barnskötare; Förskollärare; Förskolechef; Musik; Didaktik;

    Sammanfattning : Under 2016 fick vi en ny reviderad läroplan för förskolan. I Läroplan för förskolan (Lpfö98, 2018, s.6) står det att “Förskolan ska vara öppen för skilda uppfattningar. LÄS MER