Sökning: "Etiketter"
Visar resultat 6 - 10 av 142 uppsatser innehållade ordet Etiketter.
6. Sök och du skall finna… eller? - Hittbarhet på webbplatser för e-förvaltning : en undersökning av användarnas beteenden och upplevelser på en kommunwebbplats
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Findability is crucial for usability and user experience of websites. E-government websites, such as those of municipalities, regions, and other government agencies, often contain vast amounts of information and services, putting findability to the test. LÄS MER
7. Unsupervised Clustering of Behavior Data From a Parking Application : A Heuristic and Deep Learning Approach
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistikSammanfattning : This report aims to present a project in the field of unsupervised clustering on human behavior in a parking application. With increasing opportunities to collect and store data, the demands to utilize the data in meaningful ways also increase. LÄS MER
8. Aggregating predictions of a yeast semantic segmentation model : Reducing a pixel classifier into a binary image classifier
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The introduction of machine learning in clinical microbiology is important for aiding clinical laboratories with highly repetitive tasks that are fatiguing, error-prone, and require long employee training time due to the complex nature of the task. A challenging task that belongs to the subareas that need assistance is yeast detection in fluorescence microscopy where various yeast morphologies exist. LÄS MER
9. Beer and design, a tasteful combination - Creating a conceptual and visual design for beer labels to reach a new target audience
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Ölbranschen genomgår just nu en stor förändring och ölkonsumtionen kopplas allt mer till image när målgrupper blir medvetna om varumärken och i sin tur deras grafiska design. Bryggeriet och således varumärket Nils Oscar stöter på utmaningar när deras målgrupp blir äldre och marknadens nya målgrupp inte vill köpa deras produkter på grund av dess etikettdesign. LÄS MER
10. Har du hört vad dom skriver? : Kritisk diskursanalys om hur begreppet hörselskada porträtteras i Sveriges största dagstidning under de senaste 30 åren.
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Dagens samhälle är till stor del konstruerad efter den information vi konstant blir matade med genom en mängd olika kanaler. De som kan ta del av all information bildar normen högst upp i samhällets hierarki. LÄS MER