Sökning: "Extensive Reading"
Visar resultat 1 - 5 av 103 uppsatser innehållade orden Extensive Reading.
1. Finland som underrättelsemål eller vän : C-byråns underrättelseverksamhet i Finland under andra världskriget
Kandidat-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : Intelligence organizations and their operations are by their nature secretive and wantto continue as such. This problematizes research around them and especiallyintelligence cooperation with other countries can be considered among the most secretparts of an intelligence organization. LÄS MER
2. Terrorism – en begreppshistorisk analys
Master-uppsats,Sammanfattning : This conceptual-historical study examines the term terrorism and different variations of the word in the Swedish and Italian press between 1870 and 1960. The basis of the study is the research conducted in the field of terrorism in Sweden and internationally. LÄS MER
3. Den livslånga lusten att läsa : En kvalitativ studie av klasslärares uppfattningar om vilka faktorer som påverkar elevers motivation till att läsa och deras arbete
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka klasslärares uppfattningar om vilka faktorer som påverkar elevers motivation till att läsa, med fokus på hur de arbetar med motivation till att läsa. Syftet besvaras genom kvalitativa intervjuer av semistrukturerad karaktär med åtta klasslärare. LÄS MER
4. Parametrisk design i tidiga skeden för en hållbar byggprocess
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Digitaliseringen är en stor del av samhällsutvecklingen, inte minst i byggbranschen som står inför allt ökade krav på hållbarhet och hårdare konkurrens. Påskyndad digitalisering argumenteras vanligtvis för att möjliggöra ökad produktivitet, effektivitet och till att förbättra ökade samarbeten mellan olika aktörer. LÄS MER
5. ”Trygghet och förutsägbarhet så att alla vågar delta” : En studie om samläsning för elever med intellektuell funktionsnedsättning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Introduktion: Denna studie undersöker lärarnas upplevelser och erfarenheter av att undervisa elever från anpassad skola och elever från grundskolan i samma klassrum vid samma tidpunkt. Fokus är att studera hur lärare beskriver arbetet med samläsning och vilka förutsättningar dessa har för att bedriva samläsning. LÄS MER