Sökning: "Extra personal förskola"

Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade orden Extra personal förskola.

  1. 11. Identifiera svårigheter i barns språkutveckling --En fenomenologisk studie om screening och språkligt arbete i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Linda Westlund; Gunhild Larsson; [2016]
    Nyckelord :Bedömning; förebyggande språkarbete; förskola; samarbete; screening; språkutveckling;

    Sammanfattning : Sammanfattning/abstrakt Larsson, Gunhild & Westlund, Linda (2016).Identifiera svårigheter i barns språkutveckling – En fenomenologisk studie om screening och språkligt arbete i förskolan.(Identify difficulties in children's language development - A phenomenological study on screening and linguistic work in preschool). LÄS MER

  2. 12. Att bemöta barn med ADHD-diagnos

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Sandra Olsson; [2015]
    Nyckelord :ADHD; barn i behov av särskilt stöd; diagnoser; förskola; specialpedagoger;

    Sammanfattning : De senaste åren har statistiken för barn som får diagnosen ADHD skjutit i höjden. (Danielsson 2011). I takt med att diagnoserna hos barn ökat har kraven för att få extra resurs i förskolan också ökat (Lindgren 2012). LÄS MER

  3. 13. Hur exponeras barn för ftalater i sin inomhusmiljö på förskolan?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kemi och biomedicin (KOB)

    Författare :Emelie Brevestedt; [2015]
    Nyckelord :Ftalater; exponering; miljö; hälsa; hormonstörande ämne; barn; förskola; kemikalier; leksaksdirektivet; REACH; CLP; miljömål; inomhusmiljö; PVC; kandidatförteckningen;

    Sammanfattning : Ftalater är ett ämne som har till syfte att verka mjukgörande i plast. Ftalater finns i flera material och produkter i vår omgivning t ex i leksaker, elektronik, textilier och i inredningsmaterial. LÄS MER

  4. 14. Inkludering och kommunikation i förskolan : En studie om pedagogers erfarenheter av inkludering och kommunikationsverktyg i förskolan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för lärarutbildning (LUT)

    Författare :Zuzana Giselsson; [2014]
    Nyckelord :pedagog; inkludering; barn; kommunikationsverktyg;

    Sammanfattning : Ett övergripande syfte med denna studie är att undersöka hur pedagoger tolkar inkludering. Mer specifikt syfte är att undersöka hur de arbetar enligt deras uppfattningar, för att inkludera barn som är i behov av särskilt stöd och vilka kommunikationsverktyg de säger sig använda i sitt arbete att inkludera. LÄS MER

  5. 15. ”Det är väldigt laddat och man tänker att.. åh, gör jag nu rätt." - En studie om hur förskolepersonal förhåller sig till sin anmälningsskyldighet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Charlotte Persson; Rebecca Sjunnesson; [2013]
    Nyckelord :preschool; obligation to report; child maltreatment; preschool teacher; roles; förskola; anmälningsskyldighet; barn som far illa; förskollärare; roller; Social Sciences;

    Sammanfattning : All agencies that affect children, and the employees of these businesses, are required to report to social services if they suspect a child is being abused. Studies show that too few reports are made to social services regarding children being maltreated. LÄS MER