Sökning: "Företags undersökning"

Visar resultat 1 - 5 av 646 uppsatser innehållade orden Företags undersökning.

  1. 1. Bortom Vinsten: En kvalitativ undersökning om hur Svenska Spel och Betsson AB använder CSR och om detta bidrar till ökad lojalitet bland kunder och ökad legitimitet för företagen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amelie Lewenhaupt; Anton Conradsen; Oscar Egard; [2024]
    Nyckelord :CSR; loyalty; legitimacy; Carroll’s CSR pyramid; Betsson AB; Svenska Spel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor: Hur använder sig Svenska Spel och Betsson AB av CSR och finns det någon skillnad i CSR-arbetet mellan ett privatägt och statligt ägt spelbolag? Leder företagens CSR-arbete till ökad lojalitet bland kunder och ökad legitimitet för företagen? Syfte: Undersöka hur Svenska Spel och Betsson AB använder CSR i sitt arbete, samt om detta bidrar till ökad lojalitet bland kunder och ökad legitimitet för företagen. Metod: Denna kvalitativa studie förhåller sig till ett hermeneutiskt synsätt med en abduktiv ansats. LÄS MER

  2. 2. Informationssäkerhet i en pandemivärld: En analys av omställningen till hemarbete

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Andrea Lerdell; Emma Rengholt; [2023]
    Nyckelord :Information security; Pandemic; Home work; Remote work; Human factors; Technical factors; Informationssäkerhet; Pandemi; Hemarbete; Distansarbete; Mänskliga faktorer; Tekniska faktorer;

    Sammanfattning : När COVID-19 pandemin slog till över hela världen i början av 2020 tvingades företag snabbt agera för att hantera medarbetarna och deras arbete. Denna studie undersöker hur företag hanterade informationssäkerhet när arbete flyttades från kontor till hem, och vilka lärdomar som kan dras för att identifiera framgångsfaktorer och fallgropar vid framtida hantering av krissituationer. LÄS MER

  3. 3. Implementeringen av IIoT och dess påverkan på industrisektornscybersäkerhet : En litteraturstudie på hur dataintrång efter implementering av IIoTpåverkar organisationer

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Alexander Söderberg; Gustav Backlund; [2023]
    Nyckelord :IIoT; Cybersecurity; Management; Industry 4.0; IIoT; Cybersäkerhet; Management; Industri 4.0;

    Sammanfattning : Denna studie tillhandahåller en undersökning av områdetIndustriella Sakernas Internet (IIoT) som implementeras hosföretag och hur IIoT kan påverka företags cybersäkerhet.Denna undersökning är avgränsad till tre olikanyckelområden, dessa är IIoT, cybersäkerhet samtmanagement. LÄS MER

  4. 4. Covid-19-pandemins inverkan på tillämpning av lean : En studie med fokus på svenska företags förhållningsätt tilljust-in-time

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Lisa Wilk; Emelie Skantz; [2023]
    Nyckelord :Lean; just-in-time; covid-19; pandemi; svenska företag; lagerhållning; leveransstrategier; varuflöde; Lean; just-in-time; Covid-19; pandemic; Swedish companies; warehousing; delivery strategies; commodity flow;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker i vilken utsträckning svenska företag har förändrat sin tillämpning av lean efter covid-19-pandemin. Detta undersöktes genom en litteraturstudie och intervjuer med två medicintekniska företag, AstraZeneca samt Panthera. Pandemins framfart skapade stora problem för samhälle och företag. LÄS MER

  5. 5. Hållbarhetsredovisning som marknadsföringsverktyg – En undersökning av de marknadsföringsrättsliga konsekvenserna av företagens hållbarhetsredovisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Saga Sthen; [2023]
    Nyckelord :EU-rätt; associationsrätt; marknadsföringsrätt; miljöpåståenden; hållbarhetsredovisning; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Environmental and climate issues are becoming increasingly relevant in society. Both consumers and companies, as well as international organizations are placing greater focus on these issues. LÄS MER