Sökning: "Företagsimage"

Visar resultat 6 - 10 av 21 uppsatser innehållade ordet Företagsimage.

  1. 6. Att skapa en image genom butikens miljö

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Lyppert; Li Malmberg Wahle; [2017]
    Nyckelord :Corporate identity; Corporate image; Communication; Store design; Store interior; Multibrand store; Företagsidentitet; Företagsimage; Kommunikation; Butiksmiljö; Butiksdesign; Multibrandbutik;

    Sammanfattning : Increasing competition in the market place has made business ever tougher for the multibrand store. In order to create new customers as well as keeping existing customers loyal, companies must create and maintain a strong brand identity and project a strong brand image within their chosen segment. LÄS MER

  2. 7. Online banking - det framtida bankkonceptet : En kvantitativ studie om kundlojalitet och dess bakomliggande faktorer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Rikard Ibrahim; Christian Kackarovski; [2017]
    Nyckelord :Online banking; digitalization; customer loyalty; trust; corporate image; technical maturity; service quality; Online banking; digitalisering; kundlojalitet; förtroende; företagsimage; teknikmognad; servicekvalitet;

    Sammanfattning : Online banking är den mest framträdande faktorn till följd av digitaliseringen inom den finansiella världen. Det nya bankkonceptet har gett upphov till nya hot och utvecklingsmöjligheter bankerna har tvingats att anpassa sig till. LÄS MER

  3. 8. “Banking is no longer somewhere you go but something you do” : En kvantitativ studie om acceptans av finansiell rådgivning via onlinemöte

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Cassandra Isgren; Madeleine Ivarsson; [2016]
    Nyckelord :Online meeting; online-banking; financial advisory service; trust; corporate image; perceived security; website quality; acceptance of online-banking; Onlinemöte; online-banking; finansiell rådgivning; förtroende; företagsimage; upplevd säkerhet; webbplatskvalitet; acceptans av online-banking;

    Sammanfattning : Förändringen av dagens bankmarknad sker successivt, en ny form av bankkontor med digitalisering etableras samtidigt som fysiska bankkontor avvecklas. Digitaliseringen har lett till att bankerna utvecklat en ny rådgivningstjänst, onlinemöte, som innebär att banker kan erbjuda finansiell rådgivning på valfri plats. LÄS MER

  4. 9. Ansvarsfulla inköp och identitet : en fallstudie om CSR-arbetet på ICA Kvantum Gottsunda

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Oskar Eriksson; Andreas Hedlund; [2015]
    Nyckelord :CSR; inköp; företagsidentitet; företagsimage;

    Sammanfattning : Initiativ inom Corporate Social Responsibility (CSR) har varit ett debatterat ämne inom den företagsekonomiska forskningen under senare decennier. Hittills har ingen allmänt accepterad definition etablerats om vad CSR är och hur det kan tillämpas i strategisk mening inom organisationer och företag. LÄS MER

  5. 10. To practice corporate responsibility : a study of how Swedish food retailers practice strategic corporate responsibility for image differentiation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Louise Sköldberg; [2015]
    Nyckelord :corporate responsibility; image differentiation; food retail;

    Sammanfattning : Due to the increase of the emission of greenhouse gas and climate changes more and more customers demand environmentally sustainable products. The increased demand of sustainable products from cradle to grave is something that has affected the food sector. LÄS MER