Sökning: "Butiksdesign"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet Butiksdesign.

  1. 1. Visual Merchandising : Har visual merchandising en betydande roll inom second hand?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Linus Pettersson; Emma Johansson; Fredrica Enström; [2020]
    Nyckelord :Second hand; Visual merchandising; Sustainability; Second hand; Visual merchandising; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Second hand-handeln i Sverige växer allt mer och antalet aktörer inom marknaden ökar. Konsumenter sätter allt större krav på hur företag framställer sina produkter och designar sina butiker. Konventionell handel skiljer sig åt från second hand-handeln då strategier inom visual merchandising följs mer noggrant. LÄS MER

  2. 2. Att skapa en image genom butikens miljö

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Lyppert; Li Malmberg Wahle; [2017]
    Nyckelord :Corporate identity; Corporate image; Communication; Store design; Store interior; Multibrand store; Företagsidentitet; Företagsimage; Kommunikation; Butiksmiljö; Butiksdesign; Multibrandbutik;

    Sammanfattning : Increasing competition in the market place has made business ever tougher for the multibrand store. In order to create new customers as well as keeping existing customers loyal, companies must create and maintain a strong brand identity and project a strong brand image within their chosen segment. LÄS MER

  3. 3. Mot en hållbar förpackningskonsumtion : Det finns ingen planet b

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Martina Petrén; Hanna Möllergren; [2017]
    Nyckelord :Hållbar utveckling; förpackningar; konsumentbeteende; visuell kommunikation; pop-up butik; miljöpåverkan;

    Sammanfattning : En hållbar utveckling kan nås genom att människor förstår hur deras konsumtion påverkar jorden och engagerar sig för att minimera vår miljöpåverkan. Hushållskonsumtionen ökar för varje år och i takt med det ökar även antalet förpackningar. LÄS MER

  4. 4. Samspelet mellan visuell butikskommunikation och butikskampanjer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Armita Derakhshani; Madeleine Bulun; [2016]
    Nyckelord :Visuell butikskommunikation; butikskampanjer; butiksmiljö; konsumenter;

    Sammanfattning : Det råder idag ytterst hög konkurrens bland klädföretag då man inte bara konkurrerar lokalt utan även globalt. För att urskilja sig från andra företag med liknande utbud används visuell butikskommunikation och butikskampanjer för att försöka fånga konsumenters uppmärksamhet. Målet är att det ska resultera i köp. LÄS MER

  5. 5. Fast Fashion - too fast for the future? En studie om snabba konsumtionsmönster och hur olika konsumenttyper skapas

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anna Olbers; Johanna Jonnerhag; Sofie Ekman; [2010]
    Nyckelord :fast fashion; butiksdesign; butiksatmosfär; marknadsföring; snabba konsumtionscykler och konsumentbeteende; Social Sciences;

    Sammanfattning : .... LÄS MER