Sökning: "Fast-food"
Visar resultat 1 - 5 av 99 uppsatser innehållade ordet Fast-food.
1. Corporate Sustainability Due Diligence : the Swedish Quick Service Restaurant Sector
Master-uppsats, SLU/Department of Molecular SciencesSammanfattning : This thesis project looked at the preparedness of the Quick Service Restaurant Sector (QSRS) in Sweden for the introduction of a new EU law in 2024, the Corporate Sustainability Due Diligence Directive (CSDDD). Food systems play a major role in the climate crisis, contributing up to one third of all greenhouse gas emissions, with the QSRS playing a significant role in this across the globe. LÄS MER
2. Leveraging a Brand's Position on Opposition: An Exploratory Study of Mr Charlie's Communication to Position Itself in the Fast-Food Market
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Brand activism has emerged as a prevalent phenomenon where brands engage in socio-political issues to differentiate themselves and build stakeholder resonance. Despite its growing prominence, research on brand activism is limited, particularly in relation to brand positioning. LÄS MER
3. STRESS OCH DESS PÅVERKAN PÅ ÄTBETEENDE HOS STUDENTER SOM LÄSER HÖGSKOLEUTBILDNING SOM BERÖR KOST OCH MÅLTIDER : EN ENKÄTSTUDIE
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Bakgrund Stress definieras som en relation mellan personen och omgivningen som upplevs som utmanande och hotande för välbefinnandet och stressresponsen aktiveras i kroppen som förbereder kroppen för att hantera hotet. Kronisk stress kan leda till en överproduktion av kortisol och orsaka negativa effekter på fysisk och mental hälsa. LÄS MER
4. Reimagining iPhone Accessibility : A User-Centered Redesign for Improved Interaction and Usability
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Interacting with user interfaces has becoming something that everyone of all ages is doing whether it be using smart devices like phones and tablets, ordering at fast-food restaurants, watching movies on a plane, etc. With people of all ages interacting with interfaces, designers need to consider what limitations and barriers come with different age groups. LÄS MER
5. Snabba cash : Attityder, självuppfyllelse, och motivationer till snabbmat som yrke
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : .... LÄS MER