Sökning: "Flippat klassrum"

Visar resultat 16 - 20 av 34 uppsatser innehållade orden Flippat klassrum.

  1. 16. Flippat klassrum- fem matematiklärares erfarenheter av den pedagogiska modellen flippat klassrum på högstadiet och gymnasiet

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Ola Flodin; [2018]
    Nyckelord :flippat klassrum; matematikundervisning; fenomenografisk analys; flipped clasroom;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande examensarbete är att undersöka hur matematiklärare somarbetar utifrån den didaktiska modellen flippat klassrum inom högstadiet respektivegymnasiet uppfattar modellen. För att identifiera kvalitativt skilda beskrivningar avlärares erfarenheter av denna modell använde jag mig av kvalitativ forskningsmetodmed en fenomenografiskt inspirerad ansats. LÄS MER

  2. 17. Den flippade läxan : En systematisk litteraturstudie av läxor i det flippade matematikklassrummet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Matematik och tillämpad matematik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Hanna Andersson; [2018]
    Nyckelord :Flipped classroom; flipped homework; mathematics; Flippat klassrum; flippad läxa; läxa; matematik; videoföreläsning;

    Sammanfattning : Syftet med denna litteraturstudie är att redogöra för läxans roll i det flippade matematiklassrummet. Arbetsmetoden ”Flippat klassrum” karaktäriseras av en förflyttning av traditionella föreläsningar ut ur klassrummet. Direkta instruktioner ges istället som läxa, ”flippad läxa”, ofta i form av videoföreläsningar. LÄS MER

  3. 18. Ett flippat klassrum : från ett yrkeslärarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärande

    Författare :Samuel Carlsson; [2017]
    Nyckelord :flipped classroom; vocational teachers; learning styles; digital technology; flippade klassrum; yrkeslärare; lärstilar; digital teknik;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur yrkeslärare som undervisar på industritekniska utbildningar reflekterar kring, flippade klassrum som undervisningsmetod. Metoden som använts i studien har varit kvalitativ och tre stycken yrkeslärare har intervjuats. LÄS MER

  4. 19. Towards stimuli-reformable paperboard and flipped classroom in chemistry education : A study of how to create a paper with controllable mechanical properties and a study in how the flipped classroom is used in chemistry education

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande (ECE)

    Författare :David Pettersson; [2017]
    Nyckelord :Alginate; Cationic cellulose nanofibrils; Cross-linking; Dialcohol cellulose;

    Sammanfattning : Today, paper and paperboard is an important part of the packaging industry, as well as natural part of our daily lives. The alternatives to paper and paperboard is often produced from nonrenewable sources such as petroleum and as demands on sustainability increase in the packaging sector, it gives paper a desirable advantage over plastics. LÄS MER

  5. 20. Att flippa eller inte flippa, det är frågan : Grundskollärares uppfattningar om och erfarenheter av det flippade klassrummet

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Kim Ericsson; Lydia Lindholm; [2016]
    Nyckelord :flippat klassrum; IKT; undervisning;

    Sammanfattning : Skolorna har de senaste åren tagit ett allt större kliv mot en digitaliserad miljö, där lärarna och eleverna fått en ökad tillgång till digitala verktyg. Att undervisa utifrån undervisningsmetoden flippat klassrum är ett sätt att med hjälp av IKT-verktyg förändra den traditionella undervisningen. LÄS MER