Sökning: "Flippat klassrum"
Visar resultat 26 - 30 av 34 uppsatser innehållade orden Flippat klassrum.
26. Flippat klassrum och dess möjliga effekter i mellanstadiet på Västra Hamnens skola - ur ett likvärdighetsperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med den här studien var att undersöka hur många elever i årskurserna fyra till sex på Västra Hamnens skola som hade tillgång till att se inspelade matematikgenomgångar hemma via internet med en dator, en smarttelefon eller en surfplatta, samt att ta reda på vad elevernas vårdnadshavare ansåg sig själva ha för matematiska kompetenser och hur ofta de ansåg att de själva har tillräcklig tid till att hjälpa sina barn med matematikläxorna. Syftets underliggande fokus var likvärdighet. LÄS MER
27. Flipped classroom som stöd för elevernas lärande i matematik : Lärares och elevers perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande (ECE)Sammanfattning : Detta examensarbete handlar om flipped classroom i undervisningen. Syftet med arbetet är att öka förståelsen för vad flipped classroom kan innebära för lärare och hur det påverkar undervisningen genom att undersöka hur och varför lärare använder sig av flipped classroom, vad för material som används och hur det tillgängliggörs för eleverna samt hur elever uppfattar arbetssättet. LÄS MER
28. Elevers inställning till och användande av flippat klassrum
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Sammanfattning:Detta examensarbete har som syfte att undersöka elevers inställning till och användande av flippatklassrum. Detta är gjort genom en enkätundersökning i gymnasieklasser på naturvetenskapliga programmetdär läraren använder sig av flippat klassrum. LÄS MER
29. Undervisningsmetoden Flippat Klassrum : En litteraturstudie av argument för och emot användandet av Flippat Klassrum.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Matematik och tillämpad matematik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Den nya undervisningsmetoden Flippat Klassrum är ett alternativ till den traditionella undervisningsmetod som för närvarande dominerar matematikundervisningen. I Flippat Klassrum ser eleverna på en förberedd föreläsning online redan innan de kommer till lektionen så att arbetet där går direkt på förståelse av det förelästa, sakdiskussioner och hjälp med problemlösning. LÄS MER
30. Flipp eller flopp? : En fenomenografisk studie om lärares uppfattningar av undervisning i ett flippat klassrum.
Magister-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Det flippade klassrummet, eller the flipped classroom som det heter på engelska, är en relativt ny undervisningsmodell som vänder upp och ner på undervisningen. Det centrala i modellen ligger i att byta plats på lärarens genomgångar och elevens hemuppgifter. Eleverna tar därmed, t.ex. LÄS MER