Sökning: "Furniture industry"

Visar resultat 31 - 35 av 153 uppsatser innehållade orden Furniture industry.

  1. 31. EcoDesign in the Development of Furniture : Implemented Ecological Design Strategies and Life Cycle Assessment in a Swedish Context

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Amanda-Kante Cham; [2022]
    Nyckelord :EcoDesign; product design; life cycle assessment; furniture; Ekodesign; produktdesign; livscykelanalys; möbler;

    Sammanfattning : The European furniture industry manufactures approximately 28 % of furniture sold worldwide and accounts for about 10 % of the European Union manufacturing GDP. The industry heavily contributes to environmental burdens and is currently undergoing a transition influenced by scientific research supporting developments within European policies and directives. LÄS MER

  2. 32. Att laga en trasig cirkel. : – En studie i hur formgivare kan arbeta för att förlänga ett materials livscykel och därmed minska avfallet inom möbelproduktion

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Malmstens Linköpings universitet

    Författare :Matilda Haglund; [2022]
    Nyckelord :möbeldesign; upcycling; spillmaterial; hållbarhet; design; formgivning; trä;

    Sammanfattning : This work examines how designers, through using waste material from the furniture industry, can design new furniture for series production. How we, through this can prolong material life cycles and thereby reduce the amount of waste in the furniture industry. In addition, the opportunities and challenges within this method are discussed. LÄS MER

  3. 33. Where should I buy my sofa? : A qualitative study on Swedish digital natives in the omni-channel furniture retailing environment

    Master-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Arold Visser; Magdalena Molin; [2022]
    Nyckelord :Digital natives; Omni-channel; Physical store; Customer Purchasing behavior; Consumer Culture theory; Channel selection; E-commerce; E-WoM; Furniture retailing; Customer journey;

    Sammanfattning : Abstract  Background: E-commerce and omni-channel retailing strategies have emerged with digitalization. Digital channels have affected many parts of the daily life for consumers and as a result the consumer’s decision-making processes have become more complex. LÄS MER

  4. 34. Återbrukets potential - fastighetsägares möjligheter att skapa incitament för återbruk vid hyresgästanpassningar av kommersiella kontorslokaler

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Miljö- och energisystem

    Författare :Charlotte Larsson; Maria Carlsson; [2022]
    Nyckelord :återbruk; hyresgästanpassning; kontorsinredning; interiöra byggprodukter; klimatpåverkan; fastighetsägare; hyresgäst; incitament; reuse; tenant improvement; office furniture; interior construction products; climate impact; landlord; tenant; incentives; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Bygg- och fastighetsbranschen står idag för ungefär en femtedel av Sveriges nationella växthusgasutsläpp. Majoriteten av branschens ansträngningar för att minska utsläppen har fram tills idag fokuserat på hållbar nyproduktion och energieffektiviseringar av byggnader vilket har motiverats med att detta har ansetts vara de områden som ger upphov till störst utsläpp. LÄS MER

  5. 35. The influence of interactive product visualization on customer satisfaction : An investigation based on the SOR model

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Lucija Dudkina; Evelina Ellis; [2022]
    Nyckelord :Interactive product visualisation; furniture e-commerce; customer satisfaction; SOR; PAD; IKEA;

    Sammanfattning : Interactive product visualisation (IPV) addresses the shortcomings of product visualisation on e-commerce sites, such as the absence of tactile information and the inability to directly examine products. Previous research has not addressed the influence of IPV on customer satisfaction. LÄS MER