Sökning: "Gender-neutral fashion"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Gender-neutral fashion.

  1. 1. Allting är bara tyg vi sätter på oss

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Melissa Abargil; Nicolina Gospic; Ida Carlsson; [2023]
    Nyckelord :Gender-neutral fashion; advertising; marketing; gender; perceptions; consumer behavior; communication; Könsneutralt mode; reklam; marknadsföring; genus; uppfattningar; konsumentbeteende; kommunikation;

    Sammanfattning : I takt med det ökade intresset för könsneutralt mode har allt fler företag inkluderat könsneutrala modekollektioner i sina sortiment. Trots dessa framsteg visar modemarknaden fortfarande tydliga tecken på att vara präglad av könsbinaritet och traditionella könsnormer. LÄS MER

  2. 2. Hur stor roll spelar kläderna i iscensättningen av ditt genus? : En kvalitativ studie av icke-binära personers perspektiv på sin stil.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för modevetenskap

    Författare :Linnéa Säfström; [2023]
    Nyckelord :Keywords: Non-binary; personal identity; style; gender-neutral; gender identity; normative; society; self-expression; labels.; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : The self-expression to empower oneself through fashion and dress is a fundamental aspect of personal identity and challenge of gender norms, particularly for non-binary individuals. As gender norms are social norms that may limit a person's choices of clothing and influence on how to express oneself, non-binary individuals may find it more difficult to find clothing that aligns with their personal identity and style, than other genders. LÄS MER

  3. 3. All Blues - Modemärket som lyckades övervinna könsbundenhet?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Märta Westin; Evelina Persson; [2022]
    Nyckelord :All Blues; communication; gender neutrality; gender; unisex fashion; All Blues; kommunikation; könsneutralitet; genus; unisex-mode;

    Sammanfattning : All Blues is a unisex-brand that sells jewelry. They strive to communicate gender neutrality through their social media. All Blues communication strategy assume pictures on their social media speak for themselves and avoid influencing people's perceptions. LÄS MER

  4. 4. Do they have to be "boys" or "girls" - can't they simply be children?

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Emelie Franzén; Anela Hamzic; [2018]
    Nyckelord :gender neutrality; norms; incongruity; visual merchandising; in-store marketing;

    Sammanfattning : The gender debate has become more and more apparent in recent years, not least in the fashion industry for children. Messages, prints, colors and not least how clothes are presented in the store has highly been discussed in media. LÄS MER

  5. 5. A new standard : Ett könsöverskridande modekoncept

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emelie Stricker; [2017]
    Nyckelord :Gender; Judith Butler; fashion concept; Hope; discursive; A new Standard; performativity; performance theory; Kön; genus; Judith Butler; modekoncept; Hope; A new Standard; könsöverskridande sortiment;

    Sammanfattning : Companies in the fashion industry are constantly facing new challenges. Recently, a debate has been raised about how fashion companies communicate gender. A debate that critically reviews how companies maintain a certain gender stereotype about how women and men should appear and perform. LÄS MER