Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Hur nöjda är banksektorns kunder efter lanseringen av digitala banktjänster? : En kvantitativ studie med fokus på kundnöjdhet i olika generationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Alice Berntsson; Frida Sammils; [2023]
    Nyckelord :Digitalization in bank; customer satisfaction; generation theory and banking industry; Digitalisering i banker; kundnöjdhet; generationsteori och banksektorn;

    Sammanfattning : Bakgrund: Banksektorn som så många andra sektorer har omfattats av samhällets digitala resa. Resan handlar om hur det digitala har fått en allt större roll i samhället. LÄS MER

  2. 2. Digitalisering i banksektorn och dess påverkan på olika generationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Erik Andersson; [2020]
    Nyckelord :digitalisering; kundnöjdhet; kundlojalitet; banksektor;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka digitaliseringen inom banksektorn och hur den minskade fysiska kontakten uppfattas av svenska bankkunder. Vidare syftar studien till att undersöka hur detta skiljer sig mellan generationer och hur digitaliseringen påverkar kundnöjdhet och kundlojalitet, både generellt och mellan olika generationer. LÄS MER

  3. 3. Do students even care? : En kvantitativ studie om penningtvättsskandalers påverkan på studenter som bankkunder

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Francis Mensah; Frank Tran; [2019]
    Nyckelord :Scandal; Customer loyalty; Trust; Satisfaction; Generation Y; Crisis management; Bank; Skandal; Kundlojalitet; Förtroende; Tillfredsställelse; Generation Y; Krishantering; Bank;

    Sammanfattning : I takt med digitaliseringens utveckling har en ny generation växt fram, Generation Y som kohorten benämns är individer födda från mitten av 1980-talet fram tills början av 2000-talet. Generation Y utgör en väsentlig faktor i förståelsen och utvecklingen av samhället samtidigt som de är framtidens kunder. LÄS MER

  4. 4. The Future Bank : Banking services seen through the eye of Generation Y, risin’ up to the challenge of industrial transformation.

    Master-uppsats, KTH/Hållbarhet och industriell dynamik

    Författare :Kärsti Kämpe; Amanda Näsman; [2018]
    Nyckelord :Open banking; Platform economies; Generation Y; PSD2; New service development; Customer knowledge; Multi-sided platforms; Customer innovation; Open banking; Plattform ekonomier; Generation Y; PSD2; Ny tjänsteutveckling; Kundkunskaper; Flersidiga plattformar; Kunddriven innovation;

    Sammanfattning : The financial sector, as we know it, is radically transforming. As a result of the European regulation PSD2, customers banking data is becoming available for third parties by APIs [Evry n.d]. The traditional banks are now being exposed to competition from FinTechs and BigTech [Evry 2017]. LÄS MER

  5. 5. Switching intentions påverkan på GenerationY och Baby Boomers : En kvantitativ studie inom banksektorn

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Elina Arvidsson; Rebecca Kastemyr; [2018]
    Nyckelord :Switching intentions; banksektorn; Baby Boomers; Generation Y;

    Sammanfattning : Titel: Switching intentions påverkan på Generation Y och Baby Boomers – En kvantitativ studie Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Elina Arvidsson och Rebecca Kastemyr Handledare: Jonas Molin och Lars-Johan Åge Datum: 2018 - maj Syfte: Banker har idag problem med att få kunder att stanna och vara lojala mot dem, något som kan bero på att kunderna inte känner sig tillfredsställda med de tjänster och den service banken erbjuder. Vissa forskare har sett att det oftare är yngre bankkunder som byter bank än äldre, medan andra menar att sådant inte är fallet. LÄS MER