Sökning: "Hållbarhetsbudskap"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Hållbarhetsbudskap.

  1. 1. Influencers för hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Lisa Rydbacken; Johanna Fransson; [2023]
    Nyckelord :Estetiskt arbete; Mikro-influencer; Hållbarhetsbudskap; Influencer strategier; Instagram Aesthetic work; Micro-influencers; Sustainability message; Influencer strategies; Instagram; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har medfört en förändring i hur individer och företag interagerar med varandra. Särskilt har sociala medier plattformar som Instagram blivit ett viktigt verktyg för individer och företag att nå ut till en potentiell publik. LÄS MER

  2. 2. Facilitera Hållbar Utveckling av Sveriges Elnät Med Hjälp Av Extern Miljökommunikation : En Fallstudie i Samarbete Med Ellevio

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Miljövetenskap

    Författare :Anne Golinski; [2021]
    Nyckelord :Environmental communication; External communication; Target group segmentation; Hållbarhetskommunikation; Extern kommunikation; Målgruppssegmentering;

    Sammanfattning : Trots att den svenska marknaden för transport av el utgörs av ett naturligt monopol är kundnöjdhet ändå av betydelse för att, genom ett gott samarbete mellan organisation och kunder, upprätthålla ett gott varumärke och facilitera hållbar utveckling. Elnätsföretag har högre kundkrav på extern kommunikation än andra sektorer vilket gör att de också behöver leverera mer kvalitativ extern kommunikation för att upprätthålla kundnöjdhet. LÄS MER

  3. 3. “Grönmattning” på konsumentmarknader : en fallstudie av hur konsumenters attityder och köpbeteenden påverkas av marknadsföring med miljö- och hållbarhetsbudskap

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Nicole Chidiac; Malin Olsson; [2021]
    Nyckelord :greenwashing; grönmattning; reklamtrötthet; grön marknadsföring; hållbar marknadskommunikation; Herzbergs tvåfaktorsteori;

    Sammanfattning : I en alltmer digitaliserad värld, med en ökad användning av grön marknadsföring via sociala plattform, har detta i samband med en växande oro för klimatförändringarna lett till en större medvetenhet och ett ökat intresse för miljövänliga produkter bland konsumenter. I och med detta uppmärksammas ett nytt framväxande fenomen av reklamtrötthet för reklam med miljö– och klimatanspråk, även benämnt som “grönmattning”. LÄS MER

  4. 4. Förpackningsdesign- mediet som räddar klimatet? : Ett explorativt experiment om hållbarhetskommunikation i förpackningsdesign.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Elza Cedergren; Emma Landén Lavendell; [2021]
    Nyckelord :förpackningsdesign; hållbarhet; semiotik; designteori; rengöringsmedel;

    Sammanfattning : People's need for consumption has led to rapidly escalating problems affecting animals and nature. The market's response to environmental threats includes increased interest in sustainability and, as far as possible, the exclusion of toxic products. LÄS MER

  5. 5. Dela Hållbarheten! En kvalitativ studie av hållbarhetsvarumärkning i en delningsekonomisk kontext

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Louise Andersson; Céline Chauvet; [2017]
    Nyckelord :Sustainability branding; Sharing economy; Sustainability communication; Authenticity; Neoinstitutional theory; Strategic communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study intends to explore how and with what intentions organisations within a sharing economy context choose to integrate and implement the concept of sustainability. It further aims to contribute to the field of sustainability branding, where very limited research has been carried out in regards of sustainability branding within a context of sharing economy. LÄS MER