Sökning: "Hanna Fast"

Visar resultat 16 - 20 av 98 uppsatser innehållade orden Hanna Fast.

  1. 16. Alt-lit-rörelsen - ett metamodernt avantgarde

    Master-uppsats, Lunds universitet/Masterprogram: Litteratur - Kultur – Media

    Författare :Johan Öster; [2021]
    Nyckelord :Alt-lit; Contemporary literary history; Tao Lin; Steve Roggenbuck; Megan Boyle; Mira Gonzalez; Pascale Casanova; The world literary space; Metamodernism; Internet culture; Swedish contemporary literature; Hanna Rajs Lara; Elis Monteverde Burrau; Anna Axfors; Ludvig Köhler; AFV Press; It-lit; Anti förlag; Avantgarde; DIY; Blogospehere; Hipster Runoff; Muumuu house; Boost house; Twitter; Social media; Branding; Youth Culture.; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Alt-Lit is a literary movement which first sprung up in The U.S in the middle of the first decade of the second millennia. Vaguely defined and led by aspiring writers belonging to the Y-Generation, also known as millennials, its presence and influence has become increasingly apparent. LÄS MER

  2. 17. Energieffektivisering av falsvärmesystem i vattenkraftverk

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för teknikvetenskap och matematik

    Författare :Hanna Bäck; [2021]
    Nyckelord :Falsvärme; Utskovsluckor; Isfrihållning; Energieffektivisering; Vattenkraftverk;

    Sammanfattning : För att undvika att dammluckor vid vattenkraftverk fryser fast under vintern är det vanligt med värme kring luckorna där uppvärmningen sköts av ett falsvärmesystem. Falsvärmesystemen saknar energimätning men har med sin relativt höga installerade effekt antagits ha en betydande inverkan på den interna energianvändningen. LÄS MER

  3. 18. Att tala är silver men att tiga likaså: En kvalitativ studie om konsumenters resonemang kring CSR-kommunikation inom fast fashion

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ebba Karlsson; Hanna Källerteg; [2021]
    Nyckelord :CSR; CSR-kommunikation; CSR-samarbeten; digital kommunikation; konsumentansvar; konsumentperspektiv; fast fashion; fast fashion-varumärke; CSR communication; CSR collaboration; digital communication; consumer responsibility; consumer perspective; fast fashion brand; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to examine how current and potential consumers of H&M, a fast fashion brand, interpret digital communication regarding their CSR collaboration with the organization WWF. Two brands whose operations contradict. LÄS MER

  4. 19. Anestesi- och Intensivsjuksköterskans upplevelser och hantering av etiska dilemman vid vård av patienter med Covid-19 : En empirisk studie med kvalitativ ansats

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för vårdvetenskap

    Författare :Hanna Cardell; Elin Eklund; [2021]
    Nyckelord :Coronavirus; Covid-19; Etiska dilemman; Intensivvård; Pandemi; Specialistsjuksköterska.;

    Sammanfattning : Sammanfattning  Bakgrund I slutet av december 2019 drabbades världen av en pandemi orsakat av SARS-CoV-2, som fick namnet Covid-19. Viruset orsakar ett ökat intensivvårdsbehov och respiratorplatserna behövde bli fler. För personalen innebar det ökad arbetsbelastning. LÄS MER

  5. 20. Grön Fast Fashion? : En kvalitativ studie om hur millenniegenerationen uppfattar fast fashion-industrins omställning mot hållbara varumärken

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Hanna Malm; Anna Olausson; [2021]
    Nyckelord :Fast fashion; Hållbarhet; Miljö; Varumärke; Rebranding; Konsumentbeteende; Millenniegenerationen; Varumärkesidentitet och rykte.;

    Sammanfattning : Kunder har blivit allt mer miljövänliga, vilket påverkar handeln. Fast fashion företag har tidigare enbart fokuserat på att tillfredsställa kunder med kläder som följer korta trender och har ett lågt pris. I takt med att kundernas kunskap har ökat kring hållbarhet, ställer kunderna också högre krav på fast fashion företag. LÄS MER