Sökning: "Happy Brand"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden Happy Brand.

  1. 1. En glad och grön fasad : En komparativ semiotisk analys av hur VELO nationellt och globalt kommunicerar hållbarhet på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Lisa Apelgren; Andrea Olsson; [2023]
    Nyckelord :VELO; Hållbarhet; Semiotisk analys; Greenwashing; Budskapsstrategier; Instagram;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker huruvida snusvarumärket VELO som positionerar sig som hållbara förmedlar detta genom sin visuella kommunikation på Instagram. Syftet var att undersöka och jämföra hur VELO Sverige och VELO global kommunicerar hållbara budskap samt om hållbarhetsdiskursen är ett sätt för varumärket att legitimera sin verksamhet. LÄS MER

  2. 2. Barnidolens kriskommunikation på Instagram : En retorisk undersökning av influencern Pontus Rasmussons kriskommunikation efter skandalen 2022.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Lina Björkman; Isa Franzén; [2023]
    Nyckelord :Crisis communication; Pontus Rasmusson; Image repair - theory; rhetoric; crisis of confidence; cancel culture.; Kriskommunikation; Pontus Rasmusson; Image repair-theory; retorik; förtroendekris; cancelkultur;

    Sammanfattning : Studien undersöker influencern Pontus Rasmussons kriskommunikation i relation till den förtroendekris som inträffade när hans YouTube-kanal. Kanalen lades ner på grund av att han brutit mot YouTubes riktlinjer gällande sexualisering av barn. LÄS MER

  3. 3. Köpbeteende hos studenter gällande val av laptop : Varumärkeslojalitet och påverkan av referensgrupper

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Robin Kedmark; Adam Tewodros; [2022]
    Nyckelord :Laptops; Consumer behaviour; Brand loyalty; Brand awareness; Reference groups; Word of mouth; Perceived quality; Laptops; Konsumentbeteende; Varumärkeslojalitet; Varumärkeskännedom; Referensgrupper; Word of mouth; Upplevd kvalité;

    Sammanfattning : This study examines students in Sweden between the ages of 20-30 and examines their purchasing behaviour regarding choice of laptops. This paper will study the effects of brand loyalty and reference group and how it affects the consumers choice of brand. This study uses a qualitative method to gather information. LÄS MER

  4. 4. All makt åt Estrid, vår befriare : En kvalitativ textanalys av Estrids varumärkesidentitet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Isabelle Haglund Wigh; Hanna Opara Granlund; [2021]
    Nyckelord :Estrid; Razor; Norm; Body hair; Text analysis; Estrid; Rakhyvel; Normer; Kroppsbehåring; Textanalys;

    Sammanfattning : Uppsatsen All makt åt Estrid, vår befriare - En kvalitativ textanalys av Estrids varumärkesidentitet undersöker företaget Estrids marknadsföring. Analysen har genomförts med hjälp av en kvalitativ textanalys, med fokus på semiotik och retorik. LÄS MER

  5. 5. Familjeföretags arbetsgivarvarumärken genom sina ”unika resurspaket”

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Ellinor Björkman; Stina Jakobsson; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : De flesta arbetsgivare är familjeföretag och de strävar som alla andra företag efter att bli attraktiva på arbetsmarknaden. Konkurrensen om rätt arbetskraft gör det allt viktigare att utforma ett starkt arbetsgivarvarumärke, vilket kan göras om det skapas inifrån och ut. LÄS MER