Sökning: "Hur påverkas undervisningen om eleven"
Visar resultat 1 - 5 av 57 uppsatser innehållade orden Hur påverkas undervisningen om eleven.
1. Att knäcka koden! : En kvalitativ intervjustudie om metoder för att underlätta matematikundervisningen för elever med läs- och skrivsvårigheter.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Något som har konstaterats i flera studier är att matematikämnet påverkas avläs- och skrivsvårigheter. Detta väckte ett intresse till att ta reda på metodersom lärare använder för att anpassa undervisningen till elever som harsvårigheter i läsning och skrivning. LÄS MER
2. Eleven i Sen-Moderniteten : En Läroplansanalys och Didaktisk Modell
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Denna avhandling tillämpar Anthony Giddens teori om sen-modernitet på gymnasieutbildningen, och i synnerhet dess inverkan på föreställningarna om ’jaget’ och självidentiteten. Den ger svar på den didaktiska frågan ”till vem?”. LÄS MER
3. Rytmik och rörelse inom musiken : Hur upplever lärarna att elvernas koncentration och lärande påverkas?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : Bakgrund: Under en musikpedagogisk utbildning hade jag en rytmikpedagog, som alltid sa; "Det som fastnar i kroppen fastnar i knoppen". Mitt intresse för rytmik väcktes och sedan dess använder jag detta eftersom jag upplever att det ger eleverna bättre förutsättningar för koncentration och lärande. LÄS MER
4. Deltagande inkludering och delaktighet för elever i matematiksvårigheter : - speciallärarens roll i ett specialpedagogiskt sammanhang
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Denna studie undersöker lärares beskrivningar av deltagande inkludering samt på vilket sätt lärare och elever beskriver delaktighet i matematikundervisningen. Syftet är att bidra med kunskap om dessa begrepp, för att skapa goda förutsättningar för ett arbete kring en tillgänglig lärmiljö för alla elever. LÄS MER
5. Skolpersonals och elevers upplevelser av problematisk skolfrånvaro : En litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Avdelningen för arbetsterapiSammanfattning : Barnens framtida utveckling formas till stor del av skolan och påverkas av dess omgivningsfaktorer. Om eleven inte kommer till skolan och deltar i undervisningen kan det leda till konsekvenser. LÄS MER