Sökning: "Hur ska man kunna skriva"
Visar resultat 1 - 5 av 109 uppsatser innehållade orden Hur ska man kunna skriva.
1. Musik, en överlevnadsstrategi för svarta kroppar
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musikSammanfattning : I åttonde klass gjorde vi en studieresa på Lindhagaskolan till Polen. Jag kommer inte ihåg så mycket av koncentrationslägren, utan mer några incidenter varav en, när en gumma kom fram och gapade ivrigt “picture picture”. Hon ställde sina två barn bredvid mig och började knäppa kort. LÄS MER
2. Kan man spara tid och pengar genom att migrera till serverless computing?
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)Sammanfattning : Inom IT-världen använder man väldigt ofta WebJobs för att utföra mindrearbeten på internet. WebJobs använder en server som är i gång i bakgrunden. LÄS MER
3. Den öde ön- ett skrivprojekt för ettspråkutvecklande arbete : - ett skrivprojekt för ettspråkutvecklande arbete
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Syftet med utvecklingsarbetet är att utifrån en språkutvecklande aspekt bidra till elevernasskrivutveckling. Detta har vi valt att göra genom ett skrivprojekt med elever i årskurs 4. LÄS MER
4. Kompetenser och färdigheter hos nyblivna arbetsledare inombyggproduktion
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att ta reda på de kompetenser och färdigheter en nybliven arbetsledare inom produktion behöver erhållit. I bakgrunden beskrivs det vad en arbetsledare är för något samt vad den har för arbetsuppgifter översiktligt. LÄS MER
5. "Då kan man säga att man har två hjärnor i stället för en" : Lågstadielärares och elevers syn på samarbete vid berättelseskrivande
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Denna empiriska studie undersöker elevers och lärares upplevelser och erfarenheter av elevsamarbete i lågstadiet. Empirin består av intervjuer med 19 elever och 3 klasslärare som samlades in i samband med att eleverna ombads skriva en berättelse i par. LÄS MER