Sökning: "Ica reklamfilm"

Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden Ica reklamfilm.

  1. 6. Genusstereotyper i tre ICA-reklamfilmer : En kvalitativ studie av "Efter sommaren", "Trucken" och "Familjefrukost"

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Sandra Hamsho; [2015]
    Nyckelord :ICA reklamfilm; genus; genusstereotyp; genusframställning; semiotik.;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet är att identifiera olika genusstereotyper som används i ICA-reklamfilmerna. De frågeställningar som uppsatsen utgår ifrån är; Hur vidmakthålls och används genusroller i ICA-reklamfilmerna och på vilka sätt synliggörs genusstereotyper. LÄS MER

  2. 7. Din sol, din himmel, dina ICA-butiker röda : om hur Sverige framställs i ICA:s reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Malin Sivander; [2015]
    Nyckelord :myt; Sverige; nationalism; ICA; reklam; reklamfilm; varumärke; semiotik; Barthes;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen har varit att undersöka på vilket sätt ICA-reklamen gestaltar Sverige. Med nationalism, myter och ideologi som teoretiska utgångspunkter syftar uppsatsen till att komma närmare hur myten om Sverige rekonstrueras i ICA:s reklamfilmer, samt vilken roll ICA har i det Sverige som framställs. LÄS MER

  3. 8. Användning av storytelling inom marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Erik Gustafsson; Daniel Prissberg; [2013]
    Nyckelord :Storytelling; ICA; Tele2; Com hem; reklamkampanj; marknadsföring; berättarteknik;

    Sammanfattning : Storytelling är en het trend inom marknadsföringen just nu och diskuteras i diverse olika medier. Syftet med den här uppsatsen är att undersöka hur företagen använder sig av storytelling i sina reklamkampanjer. Baserat på teori om berättarteknik har det utformats en analysmodell för storytelling inom reklamfilm. LÄS MER

  4. 9. Adverstories- En studie i berättande tv-reklam

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Nathalie Nilsson; Evelina Tegnborg; [2010]
    Nyckelord :narrative tv-commercial; storytelling; marketing;

    Sammanfattning : Vi hade som avsikt att med denna uppsats undersöka vilka effekter berättande tv-reklam har på konsumenter. Mer specifikt var syftet att studera vad konsumenter kommer ihåg av tv-reklam som är uppbyggd av storytelling, men även hur de beter sig då reklamerna visas och vad som gör berättande tv-reklam intressant. LÄS MER

  5. 10. "Världens bästa reklamfilm" : En studie i hur reklamfilmerna från ICA är konstruerade för att locka kunderna till konsumtion

    Magister-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SV

    Författare :Fredrik Carlén; [2010]
    Nyckelord :TV-reklam; Reklamfilm; Kommunikationsstrategier; Commercial; Communication Strategy; Discourse analysis; ICA; Semiotic film analysis; Rhetorical tools; TV advertising.;

    Sammanfattning : This paper sets out to investigate how companies can create advertisement that focus not only on selling but also on entertainment. The research is based on seven TV-commercials produced by the Swedish food chain ICA. The commercials were analyzed according to the methods of discourse analysis, semiotic analysis and rhetorical analysis. LÄS MER