Sökning: "Intern kommunikation"
Visar resultat 21 - 25 av 711 uppsatser innehållade orden Intern kommunikation.
21. Intern marknadsföring på distans : En kvalitativ studie om intern marknadsförings betydelse för medarbetares attityder och beteenden på distans
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Till följd av covid-19 och de restriktioner som infördes i samhället fick distansarbete ettuppsving. Människor som aldrig tidigare hade arbetat hemifrån blev tvungna att arbetahemifrån vare sig de ville eller inte. Det var en stor omställning för många medarbetareoch för många var första gången de arbetade hemifrån. LÄS MER
22. Digital Hållbarhetskommunikation 2.0: Modeindustrins Hållbarhetsarbete och Digitala Kommunikationsmetoder : En kvalitativ studie om hur svenska modeföretag kommunicerar sitt hållbarhetsarbete via digitala kanaler
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Bakgrund: I takt med att samhällets krav ökar kring hållbart arbete och konsumenter efterfrågar mer hållbara produkter, har modeindustrin hamnat i rampljuset på grund av dess negativa påverkan. För att vända den negativa trenden med ohållbart mode behöver nya metoder utvecklas för bättre produktion och konsumtion. LÄS MER
23. "Samverkan som gör att barn och unga kan växa upp och känna sig trygga" : En kvalitativ intervjustudie om samverkansforumet SSPF i Malmö
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för kriminologi (KR)Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur skola, socialtjänst, polis och fritidsverksamhet i Malmö arbetar förebyggande mot ungdomsbrottslighet och narkotikabruk bland unga inom samverkansforumet SSPF. Vidare ämnade studien att undersöka vilka för- och nackdelar aktörerna upplevde med samverkan. LÄS MER
24. Kris, kaos och kommunikation : En tvärsnittsstudie om hur livsmedelsföretag arbetar med krishantering och kriskommunikation under dagens rådande krissituationer
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Titel: Kris, Kaos och Kommunikation - En tvärsnittsstudie om hur livsmedelsföretag arbetar med krishantering och kriskommunikation under dagens rådande krissituationer Författare: Frida Svensson och Alva Trygg Handledare: Réka Andersson Bakgrund: Krissituationer går att kategoriseras in som så kallade vanliga eller ovanliga förändringsprocesser. Ovanliga förändringar uppstår från faktorer som inte går att förutspå, som den rådande ekonomiska kris som är aktiv i samhället idag. LÄS MER
25. Litteraturstudie - Energieffektivisering av livsmedelsbutiker genom nyttjande av överskottsvärme
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Generellt sett har livsmedelsbutiker ett stort behov av enrgi i form av el, värme, komfortkyla och livsmedelskyla. Livsmedelsbutikers höga elanvändning utgör 3% av Sveriges totala elanvändning. En betydande del av elanvändningen går till kylsystem och genererar på så vis överskottsvärme från kondensorn som ofta slösas bort. LÄS MER