Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Effekten av mikro- och makroinfluencers på köpintentionen : En kvantitativ studie om influencer-typernas påverkan inom färg-kosmetika
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Syfte: Studien syftar till att skapa förståelse för om och i så fallhur mikro- och makroinfluencers påverkar relationen mellan attitydkomponenterna (tillförlitlighet, experits och attraktivitet) och köpintentionen. Metod:Denna studie baseras på en kvantitativ forskningsmetod där primärdata samlades in via en digital enkätundersökning. LÄS MER
2. Vikten av att prata med barnen, inte om barnen En kvalitativ studie om utredande socialsekreterares upplevelser av att beakta barns delaktighet och barns perspektiv
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur ett urval av socialsekreterare upplever sig göra barn delaktiga och beakta barns perspektiv i LVU-utredningar som berör barn under 15 år. För att besvara studiens syfte formulerades två frågeställningar: Hur upplever sig socialsekreterarna gå tillväga för att göra barn delaktiga i utredningsprocesserna? Hur upplever sig socialsekreterarna beakta barns perspektiv under utredningsprocesserna? För att besvara studiens frågeställningar utgick studien från en kvalitativ forskningsmetod och det empiriska materialet bestod av sex intervjuer med yrkesverksamma socialsekreterare, vilka arbetar med barn och unga vid tre olika socialtjänster. LÄS MER
3. ”Var inte rädd för att gå in i detta” : Om kulturskolans målsättning och kompetens inom teaterverksamhet med barn och unga med funktionsnedsättning.
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/MusikhögskolanSammanfattning : .... LÄS MER
4. Artister som (o)frivilliga ledare
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Bakgrund och problem: Baserat på att ett informellt ledarskap är något som tillskrivs en person av människor som har en vilja att följa denne, är ledarskapsrollen inte nödvändigtvis alltid självvald. Därmed fanns ett intresse att lyfta ledarens förhållningssätt till sin tillskrivna ledarroll. LÄS MER
5. En studie om mammors köpprocess vid köp av barnkläder
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Modeindustrins hårda konkurrenstryck sätter press på företagen att vara tilltalande till sinmålgrupp. Det innebär att de måste förstå kundernas preferenser, behov och krav påproduktens olika attribut. Konsumentbeteende och köpprocessen är två centralaämnesområden för modeföretag som vill stärka sin konkurrenskraft. LÄS MER