Sökning: "Karma"
Visar resultat 16 - 20 av 33 uppsatser innehållade ordet Karma.
16. No good deed goes un-scripted: An Ethnographic Study on the Sustainable Smartphone Application Karma
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Noting a need for a closer understanding of the discrepancy between the actions that sustainable smartphone applications encourage and the actions that the users perform, this thesis explores the implications for sustainable consumption practices. This thesis takes a sociological approach to markets, focusing on three key concepts (market devices, socio-technical scripts, qualification) to answer two questions: 1) how consumer actions are promoted and enabled in the popular consumer food-waste management application Karma; and 2) how consumers translate the actions that the application promotes. LÄS MER
17. Företags motiv till att använda delningsekonomi vid hantering av matsvinn
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Miljöproblem uppstår inom flera olika sektorer och branscher och det behövs nya lösningar för att nå en hållbar framtid. Livsmedelsindustrin ger upphov till flertalet negativa konsekvenser för miljön, såsom övergödning, förändrad markanvändning, vattenbrist och försämrad vattenkvalité. LÄS MER
18. Alumni Branding : En kvalitativ studie om alumners betydelse för ett universitets marknadsföring gentemot presumtiva studenter.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att identifiera alumners betydelse för ett universitets marknadsföring gentemot presumtiva studenter. Vidare ämnar studien tydliggöra alumners delaktighet i ett universitets varumärkesuppbyggnad. LÄS MER
19. "Vågar jag köpa den här maten?"
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Hållbar konsumtion är ett ämne som länge engagerat såväl konsumenter som producenter, media, politiker och forskare. Som en följd av att jordens resurser under lång tid hanterats utan vördnad omfattar ett av FN:s globala mål i Agenda 2030 säkerställandet av hållbara konsumtion- och produktionsmönster där delmål 12. LÄS MER
20. Enviropreneurial Marketings relation till svenska SM–företags hållbarhetsaktiviteter : resultatet av en kvalitativ fallstudie på tre internetbaserade företag
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Marknadsföring är en vital del för varje företags framgång på marknaden. På senare år har hållbarhets trender blivit allt mer attraktivt och att de svenska konsumenternas preferenser successivt förflyttar sig mot mer hållbara alternativ. LÄS MER