Sökning: "Kommunikation stad"

Visar resultat 26 - 30 av 363 uppsatser innehållade orden Kommunikation stad.

  1. 26. Vårdnadshavare på bettet : En kvalitativ studie om samverkan och påverkan mellan vårdnadshavares medieanvändning på Facebook och Malmö stads kommunikationsarbete

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Ellinor Wigren; Hellman Veronica; [2023]
    Nyckelord :Parents; children; prosumer; sharenting; Facebook; City of Malmö; rumor spreading; crisis of trust; relationship building; Killian; Vårdnadshavare; barn; prosument; sharenting; Facebook; Malmö stad; ryktesspridning; förtroendekris; relationsbyggande; Killian;

    Sammanfattning : The study, from a prosumer perspective, has examined the activities of parents on Facebook, as well as how the City of Malmö can proactively work to prevent trust crises and the spread of rumors. Using method triangulation, the study was conducted through five qualitative individual interviews, a focus group and a document analysis of Malmö city's communication policy. LÄS MER

  2. 27. Från Allmännyttan till ett allmänningssystem. Kollektivförvaltning av utemiljöer efter diversifiering av upplåtelseformer i Tynnered

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälle

    Författare :Sky Colleen Andreasson; Katarina Nilsson; [2022-06-21]
    Nyckelord :bostadsblandning; ombildningar; upplåtelsediversifiering; allmänningsteori; urbana allmänningar; samverkan; platsskapande; platsbevarande; Tynnered; kollektiv förvaltning av gemensamma resurser.; Housing mix; tenure conversions; tenure diversification; tenant-ownership cooperation; commons theory; urban commons; cooperation; place-making; place-keeping; Tynnered; shared management of common resource pools.;

    Sammanfattning : Bostadsblandning har varit ett verktyg inom bostadspolitiken i Sverige sedan 1970-talet (Holmqvist & Bergsten, 2009). En strategi, vilken Göteborg Stad använt sig av för att arbeta med bostadsblandning, är att upplåtelsediversifiera områden. LÄS MER

  3. 28. En studie om hur förskollärare arbetar och förhåller sig till kulturella skillnader, för att bidra till kulturell jämlikhet, inom förskolans verksamhet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Marika Brodin; Jonna Snell; [2022]
    Nyckelord :det sociokulturella perspektivet; interkulturalitet; interkulturellt förhållningssätt; mediering; mångkulturalitet; mångkulturellt förhållningssätt;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka hur förskollärare, yrkesverksamma på mångkulturella förskolor, arbetar och förhåller sig till kulturella skillnader för att bidra till kulturell jämlikhet inom förskolans verksamhet. Studien bygger på en kvalitativ studie där vi intervjuade två förskollärare från två skilda avdelningar på en förskola i en mellanstor stad. LÄS MER

  4. 29. ”Det är ju tid man tar från brukarna, på uppgifter som är till för organisationen” : En studie om kvalitetsarbetet inom LSS ur ett djupgående medarbetarperspektiv

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Julia Reijers; [2022]
    Nyckelord :Kvalitetsarbete; Utvärdering; New public management; Offentlig sektor;

    Sammanfattning : Kraven på utvärdering, systematiskt kvalitetsarbete och kontroll har de senaste fyra decennierna ökat i den offentliga sektorn. Denna ökning beror bland annat på genomförandet av nya organisationsreformer i Sverige som sorteras in under samlingsnamnet New public management (NPM). LÄS MER

  5. 30. ” Jag har ju lärt mig de här orden han säger ’khalas’ och ’maj’ och ’halib’” : En kvalitativ studie om förskollärares erfarenheter av arbetet med nyanlända barns språkutveckling.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för lärande, estetik och naturvetenskap; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Safa Noori; [2022]
    Nyckelord :Nyanlända barn; Interkulturell förskola; förskollärare; Flerspråkighet;

    Sammanfattning : I denna studie undersöker jag hur förskollärare, som arbetar i både privata och kommunala förskolor i en mellanstor stad i Sverige, beskriver och resonerar kring sitt arbetssätt med nyanlända och flerspråkiga barns språkutveckling. Syftet är att bidra med kunskap om språkutvecklande arbetssätt med nyanlända barn i förskolan. LÄS MER