Sökning: "Konsument köpbeteende"
Visar resultat 1 - 5 av 48 uppsatser innehållade orden Konsument köpbeteende.
1. Sociala mediers påverkan på Generation Z : En kvantitativ studie om vad som primärt påverkar Generation Z konsumenter på sociala medier vid val av varumärke
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to identify how Generation Z consumers are influenced by social media when choosing a brand, as they are the only generation that has grown up with the internet as a given. The study also aims to investigate the consumer behaviors that Generation Z have on social media. LÄS MER
2. Det gröna gapet mellan konsumenternas attityd och köpbeteende : Hur kan företag öka försäljningen av ekologiska livsmedel?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att skapa en djupare förståelse för hur företag kan bidra till en mer hållbar konsumtion. Studien undersöker hur företag kan öka försäljningen av ekologiska livsmedel med hjälp av marknadsföringsstrategier för att påverka konsumenternas köpbeteende. LÄS MER
3. Hållbar marknadsföring : En kvalitativ studie om hållbar marknadsföring inom livsmedelsindustrin
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Hållbarhet har länge varit ett omdiskuterat ämne och grundar sig i att vi inte har tagit hand om jordens resurser på ett ansvarsfullt sätt. Konsumtionen som sker idag är långt ifrån hållbar. I dagens ohållbara samhälle står livsmedelsindustrin för en stor del av den negativa klimatpåverkan. LÄS MER
4. Egenskaper som konsumenten värderar vid märkning av äpplen : en studie om äppelmärkning
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : Äpple är den frukt som har högst konsumtion visar en tidigare studie. Den svenska äppelodlingen har arealmässigt vuxit de senaste åren samtidigt är det hård konkurrens mot importerade äpplen på marknaden. Största delen av äppelodlingarna finns i Skåne. LÄS MER
5. Faktorer som påverkar svenska konsumenters köp av begagnade möbler på internet : en kvantitativ studie
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Purchasing second-hand products on the internet has become more common among private persons. The increase of internet usage among the population in combination with an increased demand for second-hand products results in the online-based C2C market (consumer-to-consumer market) becoming an even more interesting field to study within. LÄS MER