Sökning: "Konsumtion corona"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Konsumtion corona.

  1. 1. Framtidens hundfoder : De stora tassavtrycken

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Alexandra Larsson Mercado; [2022]
    Nyckelord :hundfoder; cirkulär design; foodtech; visuell kommunikation; insekter;

    Sammanfattning : Livsmedel från animalier, inklusive i djurfoder, utgör nästan 60 procent av växthusgaserna från livsmedelsproduktionen. Enligt en amerikansk studie står hundar och katter för ca 25-30 procent av den totala köttkonsumtionen i Amerika, vilket beror på deras köttrika kost. LÄS MER

  2. 2. Konsumtion i kris: En kvalitativ studie om människors förhållningssätt till konsumtion under coronapandemin

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Azra Merdanovic; Alexander Mozaffari; Tim Roslund; [2020]
    Nyckelord :Coronapandemin; Kriskonsumtion; Konsumentbeteende; Förhållningssätt; Värderingar; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Konsumtion i kris: En kvalitativ studie om människors förhållningssätt till konsumtion under coronapandemin Seminariedatum: 2020-06-04 Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Azra Merdanovic, Alexander Mozaffari & Tim Roslund Handledare: Peter Svensson Nyckelord: Coronapandemin, kriskonsumtion, konsumentbeteende, förhållningssätt, värderingar. Syfte: Att bidra med förståelse över hur människor förhåller sig till konsumtion under coronapandemin. LÄS MER

  3. 3. Konsumtion i kris: En kvalitativ studie om människors förhållningssätt till konsumtion under coronapandemin

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Azra Merdanovic; Alexander Mozaffari; Tim Roslund; [2020]
    Nyckelord :Coronapandemin; Kriskonsumtion; Konsumentbeteende; Förhållningssätt; Värderingar; Business and Economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : Title: Consumption in crisis: A qualitative study about people’s attitudes towards consumption during the corona pandemic Seminar date: 2020-06-04 Course: FEKH29, Degree Project in Marketing, Undergraduate Level, 15 credits Authors: Azra Merdanovic, Alexander Mozaffari & Tim Roslund Advisor: Peter Svensson Key words: Corona pandemic, crisis consumption, consumption behavior, consumption approach, values. Purpose: To contribute with an understanding about how people relate to consumption during the corona pandemic. LÄS MER

  4. 4. E-handel vs. Externhandel : Den kommunala planeringens hantering av e-handelns påverkan på externa handelsområden

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planering

    Författare :Hjalmar Oskarsson; Axel Lillieborg; [2020]
    Nyckelord :Handel; e-handel; externhandel; logistik; kreativ förstörelse; konsumtion; paradigm; urbanmorfologi; fysisk planering; stadsplanering; översiktsplanering; Linköping; Norrköping; Örebro; Västerås; corona;

    Sammanfattning : Sveriges externa och halvexterna handelsområden utgör tillsammans en uthyrningsbar yta på nästan 7 kvadratkilometer, vilket motsvarar cirka 1000 fotbollsplaner. Parkeringsytor och annan infrastruktur är inte inräknad i denna siffra. Dessa handelsområden är av vikt för kommuner genom de arbetstillfällen och skatteintäkter som genereras. LÄS MER

  5. 5. Kan Coronakrisen främja en mer hållbar livsstil? : En studie om individers konsumtions- och transportvanor före och under krisen samt förväntningar inför framtiden

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Globala studier

    Författare :Melisa Mackovic; Jonathan Jansson Åkerberg; [2020]
    Nyckelord :Hållbar konsumtion; transportvanor; kriser; hållbar livsstil; Covid-19;

    Sammanfattning : Studien fokuserade på människors uppfattningar kring förändrade konsumtions- och transportvanor för att se om kortsiktiga förändringar i vardagliga vanor gjorda under Covid-19, även pålång sikt kan påverka och förändra individers livsstilsvanor. Syftet med studien var att undersöka vilka vardagliga anpassningar människor gör under Covid-19 krisen och se om det leder till mer hållbara beteenden som människor tror de kommer fortsätta med även efter krisen. LÄS MER