Sökning: "Kristina Karlsson"

Visar resultat 11 - 15 av 41 uppsatser innehållade orden Kristina Karlsson.

  1. 11. Trombonen och jag : En självobservationsstudie av tidig instrumental utveckling utifrån ett sociokulturellt perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)

    Författare :Kristina Karlsson; [2018]
    Nyckelord :Musical learning; trombone; sociocultural perspective; self-observation; video documentation; Musikaliskt lärande; trombon; sociokulturellt perspektiv; självobservation; videoobservation;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att, genom självobservation, få en ökad förståelse för tidig utveckling på ett brassinstrument samt studera tillägnandet av instrumentspecifika tekniker. Studien behandlar en lärandeprocess i trombon på nybörjarnivå under instrumentallektioner och enskild övning som ägt rum på en svensk musikhögskola. LÄS MER

  2. 12. Gröna märkningar som kommunikationsverktyg : En kvalitativ studie ur företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Marie Kristina Carlsson; Sofia Karlsson; [2018]
    Nyckelord :Green marketing; green communication; green marketing communication; green consumption; green product; green labelling; green labels; certified green labels; csr; corporate social responsibility; sustainability; Grön kommunikation; grön marknadskommunikation; grön marknadsföring; grön konsumtion; grön produkt; hållbarhetsmärkning; miljömärkning; certifiering; csr; corporate social responsibility; csr-initiativ; hållbarhet;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to examine the use of certified green labelling together with green labelling created by companies themselves, as a tool within green marketing communication to create credibility for green products. A focus has been placed on department stores within the retail sector. LÄS MER

  3. 13. Teknikämnet i högstadiet : en enkätstudie om elevernas intresse i ämnet teknik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Johan Karlsson; Kristina Pettersson; [2017]
    Nyckelord :teknik; högstadiet; teknikämnet; teknikintresse;

    Sammanfattning : Med en problemformulering, "Vad fångar elevernas intresse på tekniklektionerna och går det att använda till planering av undervisningen?", gör detta examensarbete ett försök att skapa en grund för att kartlägga elevernas intresse i teknikämnet på högstadiet. Detta gjordes genom en enkätundersökning, där elever tillfrågades om deras intresse i ämnet teknik. LÄS MER

  4. 14. "They were like ‘it’s only ten crowns’, but I still couldn’t afford it" : En integrativ forskningsöversikt om barns ekonomiska och sociala utsatthet i ett konsumtionssamhälle

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbete

    Författare :Kristina Andersson; Lisa Karlsson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Föreliggande studie sammanfattar det befintliga kunskapsläget om barn som lever i ekonomisk utsatthet i dagens konsumtionssamhälle. Studien fokuserar huvudsakligen på barns möjlighet att delta samt hur denna möjlighet påverkar barns syn på sig själva, sin omgivning och sin framtid. LÄS MER

  5. 15. "Som ett dubbelpar i tennis" : En studie i hur samarbetet mellan speciallärare och ämneslärare kan se ut på en högstadieskola med en inkluderande specialundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematikdidaktik (MD); Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik (PED)

    Författare :Karin Weidmert; Kristina Karlsson; [2015]
    Nyckelord :Cooperation; complementary competences; special education teacher; subject teacher; special education; Samarbete; komplementära kompetenser; speciallärare; ämneslärare; inkluderande specialundervisning;

    Sammanfattning : I denna studie undersöktes hur samarbetet mellan speciallärare och ämneslärare kan se ut i matematik- respektive språk-, läs- och skrivutveckling på en högstadieskola med en inkluderande specialundervisning samt hur man bäst kan utnyttja de båda yrkesgruppernas komplementära kompetenser. Som metod för datainsamling gjordes observationer på lektioner där speciallärare och ämneslärare samarbetade. LÄS MER